onsdag 20 maj 2009

Begravning och ryggont..

Satan oxå, kan inte röra på mig. Igår på jobbet så satt jag på huk och reste mig lite för snabbt så efter en stund fick jag jätte ont i ryggen. Hostade massor igår oxå. Och senare på kvällen blev det bara värre och värre. Vaknade i morse och fick en hostattack.. jävlar alltså vad ont jag hade. Skulle resa mig för att gå på toa, men det gjorde så ont så att jag bröt ihop och började grina. Tog mig tillslut tillbaks till sängen där Marcus och Tuva låg och Tuva kom fram och sa "men.. mamma lessen" och blev lite orolig. Marcus letade fram voltaren salvan och smörjde mig, men än så länge har den inte gett någon effekt. Har ju hostat i nästan 2 veckor nu, och det vill inte ge sig. Frågan är ifall jag kan ha hostat så mycket så att jag sträckt en muskel.. ja ont gör det. Sitter i soffan nu med en kudde bakom ryggen, men ajaj.. det gör ont! Måste duscha snart.
Marcus va tvungen att åka och jobba en sväng, men lovade att vara hemma till 10.30. För vid 11 ska vi lämna Tuva på dagis så att hon hinner med samlingen och lunchen och kl 12 börjar farmors begravning, det blir en tung dag! Men så är det ju.. lite skönt att få det avklarat!
Nu till ett annat problem, vad ska man ha på sig?? Hade ju kunnat leta upp kläderna redan igår, men orkade inte och idag kan jag inte röra mig. Bra kombination! Hade lovat syster att gå ner på gärdet och plocka gullvivor att ha i handbukett, men dit kommer jag nog dessvärre inte!!
Nä, dushen nästa.. om det går...

1 kommentar:

Caroline sa...

Ha det bra idag Malin, så gott det går iaf. :)