söndag 12 december 2010

Sorry för dålig uppdatering

Hallå där! Ja det har inte blivit så mycket bloggande i helgen förutom bloggutmaningen...
Men helgen har varit bra, en väldigt lugn sådan.
I fredags fick vi fikabesök av min syster och så kom även mamma. Syrran stannade även på lunch.

Sen kom Marcus hem från jobbet och då blev det god mat, RÄKOR medan vi tittade på idol:) och till efterätt gjorde jag Glass au four i mina nya fina formar jag köpte på Gräddelin i torsdags, recept hittar ni inom kort på www.fikadrottningen.se

På lördagen grejade jag hemma medan Marcus och Tuva åkte till stan för att shoppa lite saker. När dom kom hem gick vi ut och hjälptes åt att bära in ved.
På eftermiddagen tog jag mig en tur till Willys och storhandlade.... gött att ha det gjort! Och när jag kom hem 18.30 låg Tuva redan i sängen och sov för hon hade varit lite hängig. Hugo gick o la sig vid 19.30 och då blev det film och lite god mat för mig o Mackan.
Och så vid 23.45 tiden kom det tippandes en lite tös från trappan som sa "nu är jag inte sjuk längre så jag orkar äta mera popcorn.." Ja så lite popcorn blev det och så tog vi tempen, 39 grader... så lite feberyra va det nog. Och hon somnade om efter att ha fått lite ipren.
Hugo ville ha mat vid 06, och somnade om efter det och vakande inte förrän 08.15, WOW! vet inte vad som hänt det senaste, men han sover jätte bra och äter som en häst, måste vara nåt med utvecklingen?!

Och idag söndag... slappade vi i soffan på morgonen, åt frulle och städade lite. Fick fikabesök av Ullis och Erik och sen åkte Tuva med Erik i traktorn en sväng. Jag bakade lite och vid 15.30 va det dags för middag, söndagsstek med potatis, sås och morötter! Såååå gott:)
Och kvällen avslutades med lite glöggfika ihop med grannarna, då bjöd jag på pepparkaksglass och pepparkakascupcakes, även recepten till det hittar ni på www.fikadrottningen.se

Imorgon ska vi upp innan tuppen, huja... ja kl 7.15 ska vi vara på dagis. Ombytta och klara inför Luciatåget:) Och om Tuva mår bra och orkar så stannar hon kvar på lite grötfrukost och julpyssel så hämtar jag henne 10.30!
Sen på kvällen ska vi på NIF avslutning, gympa som sedan avslutas med fika:) Mysigt!

Tuva och Hugo i fredags när dom lekte prinsessor... haha

Pepparkakascupcakes
busungen

Inga kommentarer: