torsdag 9 december 2010

Dag 17 – Mitt favoritminne 

Dag 17 – Mitt favoritminne

Oj vilken svår fråga.... men ett av mina favorit minnen är från min barndom. Den idylliska uppväxten ute på landet...och min högsta önskan va att få en häst.
Och första dagen på sommarlovet när jag va ca.10-11 år så berättade mamma att jag skulle få hyra en häst över sommaren. Vilken dröm!! Gösta hette han, mitt stora tjocka gotlandsruss! Tillbringade hela sommaren i stallet och vet att vi på midsommarafton skulle ut och rida jag och min syster... men när vi kom till stallet den morgonen hade Gösta rymt in i foderkammaren och mumsat i sig både havre och godis så han va helt rund om magen. Gick inte att spänna sadelgjorden så det blev en mysig barbacka tur på Gösta med blomsterkrans i håret:)

Inga kommentarer: