måndag 6 december 2010

Måndag 6 december

Hallå där, allt bra med er?

Ny vecka är det... och vet ni vad? Min kalender är praktiskt taget helt tom... har inget inplanerat som vi ska göra. Ganska skönt kan jag tycka.
Tuva har i alla fall varit på dagis idag. Medan hon va här fick jag och Hugo besök av Energiservice som kikade på våran diskmaskin som krånglat ett tag. Hämtade Tuva 11.30.. och när vi kom hem fick hon lite mat och sedan hjälptes vi åt att bygga ihop och dekorera pepparkakshuset. Bild kommer jag lovar:)

Nu har Tuva och Hugo precis sovit lite middag. Och om ca 1 timme ska jag och Tuva åka på gympa... herregud, gympa 3 dagar i rad, inte bra... tänkt om man blir vältränad;)

Ja igår va det ju den årliga upplagan av NIF uppvisningen. En tradition i Trollhättan sedan måååånga år tillbaks. Jag tror det började i mitten av 70 talet, om inte tidigare. Sker alltid den 2:a advent... själv har man ju varit med några gånger, med mamma i familjegympan när jag va liten, som gymnast och som ledare och nu då även som förälder själv i familjegympan:)
Dom andra föräldrarna i vår grupp va riktigt förvånade över hur mäktig en NIF uppvisning är... fulla läktare. Och dom jämförde defilieringen med en OS invigning:) haha..

ja som ni ser så är Tuva en liten katt och jag hennes djurskötare, och Tuva va riktigt duktig och snäll. Gjorde allt mamma sa åt henne:) kul då genrepet i lördags inte alls va nåt att ha!

1 kommentar:

Maria sa...

Allt är bara fint :) Förutom en förkylning som kom smygandes i helgen. Men hoppas på att den försvinner fort!
Skönt att inte ha nått planerat! De behövs såhär innan jul :)