onsdag 22 december 2010

Dan före dan före dopparedan!!

God kväll!
Gud vad denna dagen har gått fort. Brukar inte göra det när man bara går hemma och dräller... Men jag har fått gjort en hel del faktiskt.
Natten va väl inte någon höjdare direkt. Hugo är sjuk.. feber, hosta och väldigt snorigt! Så jag va uppe med honom några gånger, och tillslut fick han sova bredvid mig i sängen.
Slappade på morgonen, vi åt god frukost... äggröra och bacon:) vardagslyx! Barnen badade lite sen försökte jag få Hugge att sova lite så jag kunde börja baka knäckebröden.. men han sov bara i 20 minuter sen vaknade han och grinade och hostade.
Men efter lite bök fick jag ändå bakat.. 2 sortes knäckebröd...

kumminknäcke
linfrö och solrosknäcke

gick ganska så bra faktiskt för att vara första gången, vi får se vad dom andra säger på julafton. Borde man köpa ett paket i affären som backup kanske? näää... receptet för övrigt hittar du på www.fikadrottningen.se
Så åkte Tuva med mormor en sväng till stan. Då passade jag på att duscha och sen sov Hugo faktiskt i 2,5 timme, skönt!
När Tuva och mormor kom hem hade dom köpt med Mc Donaldsmat.. lyx, så slapp jag laga middag.
Nu ikväll har vi lekt, tvättat, vikt tvätt, eldat i pannan, ätit kvällsmat, tittat på tv... och så va det läggdags. Hugo va jätte trött...inte konstigt med feber och grejer.
Men jag är själv hemma ikväll, tråkigt. Marcus jobbar över. Något han brukar göra 1 kväll varje vecka, så jag börjar bli van faktiskt:(
Imorgon ska vi nog gå ut och leka lite i snön så ska jag baka vörtbröd och på kvällen ska vi till mamma och pappa på lite uppesittarkväll!
Ha det gott igelkott

Inga kommentarer: