lördag 4 december 2010

börja om på nytt...

Ursch.... igår kväll gjorde jag en fruktansvärd upptäckt. Min dator hade drabbats av virus :( Tur att man har Marcus som är datatekniker... han hjälpe mig att installera om datorn, men först fick jag spara allt jag ville ha kvar... och tror och hoppas att jag sparade rätt saker.
Så nu idag börjar vi om på nytt. Allt det gamla är borta, har till o med fått windows 7 så det känns lite mysko. Har börjat föra över lite bilder igen så jag har dom på datorn. Bilderna är mitt liv för er som inte vet.

Och jag hade av någon anledning inte gjort någon backup sen i augusti, så det va på tiden.


Snart är lördagen slut och vad har vi gjort?

Efter att fått sova otroliga 9,5 timme inatt. Ja ni läste rätt. Gick o la mig 21.00 för jag va trött, så vaknade Hugo 05 och ville ha mat, sen sov vi till kl 07... så gött. Ja hur som helst, vi åt frukost sen klädde vi oss varmt och gick ut. Tjejerna lekte i snön och gjorde gångar, jag skottade lite, hängde upp mera talgbollar till fåglarna och virade en ljusslinga kring trappräcket. Sen in och värma oss och fika, och sen va det dags att bege sig till stan på lite gympa träning inför uppvisningen imorgon. Gick sådär, Tuva va inte direkt på sitt bästa humör så då blir det besvärligt. Hoppas på att det går bättre imorgon.

Jaja, hem och fick tillbaks min kära dator:) åt smarrig middag som älskligen lagat och så avslutade vi kvällen med lördags mys bestående av chokladfondue och den nya Shrek filmen. Tuva och Emma älskar chokladfondue...:) Jag med, så gott att doppa ananas, jordgubbar, banan och marshmallows i varm krämig choklad!

Om en liten stund ska jag gå o lägga mig så jag är pigg inför morgondagen!

Kram kram på er

Inga kommentarer: