fredag 17 december 2010

Brr... det är kallt..

-14 grader stod termometern på i bilen när jag körde Tuva till dagis. Ruggit. Tur att dom skulle vara inne och baka pepparkakor. Hon har fått sån hosta så det blir bara värre av kylan, men nu kör vi ju intensivt med airomir och pulmicort... så vi hoppas att hon slipper bli dålig.

Igår va det en fullbokad förmiddag.
Tuva va på dagis, och dom bjöds på ett jätte mysigt julbord med julmust och grejer! Och undertiden hon åt va jag och Marcus på utvecklingssamtal med hennes fröken. Fick se massor med kort på henne och grejer hon gjort.
Sen åkte vi till polisstationen och tog kort till barnens pass och efter det åt vi lunch på högskolan och sen va det BVC. 1 årskontroll med läkarbesök och vaccination för Hugo.
Så natten va inte så super bra, han har gnällt massor... och nu på morgonen visade tempen 38.9.. dumma vaccination. Vi som ska ha kalas imorgon, vill inte att han ska vara dålig då. Jaja... han fick lite ipren och nu sover han gott.
Vet inte hur vi ska göra sen?!? Hade tänkt att följa med till Lysekil och hämta Emma och sedan handla till kalaset, men nu när han är dålig vet jag inte.. har några timmar att besämma mig på som tur är. Så vi får se..

Jo imorgon är det Hugges 1 års kalas. Vi tänkte bjuda familjen på smarrig frukost. Mmmm.. ska bli gottigt. Sen på kvällen blir jag själv med 3 barn. Marcus ska på julbord med Junkyard på Alberts sen skulle dom vidare och bowla på Buddys, så han lär inte va särskilt pigg på söndagen..

Ha det fint i kylan!

Inga kommentarer: