torsdag 9 december 2010

Aaarrrrgggg..... :(

Dålig start på dagen....

Trodde att den började bra, men ack så fel jag hade. Vaknade vid 06 av att Hugo åt för första gången denna natten, wow:) och det mest fantastiska va att han somnade om. Jag däremot gick upp runt 7, klädde på mig och Tuva. Gav Tuva frukost och så tittade vi på julkalendern. Vid 8 väckte vi Hugo som snarkade så gott i sin säng.

På med kläder sen ut till bilen... borsta bort all jävla snö och så skulle jag vända bilen. Men då det kommit en del snö de senaste dagarna och ingen har skottat eller plogat så gick det åt HELVETE!!! körde fast i vanlig ordning! nåt som hänt typ 5 ggr de senaste veckorna, men har alltid kunnat lösa det själv, men idag gick det inte. bilen satt fast och bara slirade för under snön är det glashalt. åh jag blir så arg där i stressen då klockan bara tickar och man inte kommer någonstans. Ringde Marcus, men vi blev bara sura på varandra... men hur som helst skulle han komma hem och hjälpa mig Knackade på hos grannen som kom ut och skottade lite så la vi grus under däcken och efter en stunds kämpande fick vi loss bilen och bara en stund senare kom Marcus hem. Han tog i varje fall Tuva och körde till dagis eftersom han skulle tillbaks till jobbet.
Så nu sitter jag här hemma och muttrar över hur resten av vintern kommer bli. Har inte ens en parkeringsplats som jag kan parkera på utan att köra fast.. och Marcus är sur för att jag skyller allt på honom. Men jag blir helt galen på att det alltid ska krångla. Vet inte hur många gånger jag satt mig i bilen för att åka till dagis och det inte gått. Har det inte varit frusen handbroms, så är den nedbackad i en lerpöl, snöhög eller rattlåset har fastnat så jag inte kan starta bilen mm...

Jaja, vi är hemma nu på förmiddagen jag och Hugge. Sen hämtar mormor Tuva på dagis så skulle hon följa med när mormor skulle klippa sig..
Sen när dom kommit hem ska jag lämna Hugo hos mormor och Tuva så ska jag åka till stan och klippa mig och efter det ska jag fika med Angelica:)

Nu ska jag äta frukost och försöka lugna ner mig... och kanske ringa Marcus och säga förlåt för att jag skällde på honom...

Inga kommentarer: