måndag 9 februari 2009

Måndag kväll

Ja då sitter man här igen i soffan.. trött som en tok. Tuvisen snarkar så gott.. blir ju avundsjuk! Jobbade idag, men fy va lite det va att göra. Siba huset är dock fullt med folk.. fast det är ju för tusan bara snickare överallt.. skrämmer de iväg våra kunder tro? Jaja snart är huset klart, och fint blir det!

Tuvisen hade haft det jätte bra på dagis idag. Hann inte ens säga hej då, utan sprang in till sina kompisar och började leka. Nicke fick följa med (hennes mjukis apa) som hon så stolt visade upp. Hämtade henne vid 15.30 och då va det ute och lekte. Skiftande väder det vart idag, -8 imorse.. brr, va kallt. Och +2 när jag hämtade, slask och tråk. Jaja är väl så med vintern.

På eftermiddagen åt jag och Tuva lite mackor sen sov hon middag en stund. Efter det dansade vi och sjöng till hennes nya cd skiva hon fick häromdagen.. hon älskar att sjunga. Tingelingelinge tåget far.. är poppis!!

Imorgon åker jag och Tuva till doktorn, ska ta nya prover på henne för att se så att det ser bra ut. Tycker att hon är mycket piggare nu. Så jag tror nog att det blir bra, kräkts har hon ju inte heller gjort på en hel vecka.
Sen ska vi till arbetsförmedlingen.. ja suck, jag måste väl tillslut erkänna för mig själv. Jag är arbetslös.. deltidsarbetslös visserligen.. men fy för att vara inne i den där grytan igen. Papper hit, och möten dit. Har inte tid!!
Men, om man ska få några pengar från A-kassan så får man väl ställa upp.
Ingen som är fika sugen imorgon tro??

P&K Malin

1 kommentar:

Melkerfamiljen sa...

Tuva gumman då. Pigg verkar ju hon vara ju så förhoppningsvis har hon bara haft lite otur med influensa eller ngt liknande. Hoppas det går bra hos doktorn. Ni får ha det så bra. Kram och godnatt...