torsdag 19 februari 2009

Mammas lilla pluttis...

Åh, jag har fortfarande svårt att acceptera drastiska förändringar. Hela förmiddagen va jätte mysig. Jag och Emma bakade semlor, muffins och chokladkaka. Sen bjöd vi min mamma på lunch, det blev ris med kyckling i currysås! Men sen helt plötsligt bajsade Tuva så det luktade helt avskyvärt... och det rann... uääckh...
Men men, åkte till jobbet och jobbade. Men när jag pratade med Marcus i telefon vid 17 tiden så berättade han att Tuva kräkts massor.. och det har hon gjort hela kvällen. Nu ligger hon utslagen på en madrass på golvet.. vaknar knappt när hon kräks. 39,1 grader hade hon i feber oxå men fick ipren som jag hoppas ska verka. Lill tjejen. Så inatt lär det inte bli så mycket sömn. Jag och Tuva sover på madrass i vardagsrummet så sover Marcus och Emma i stora sängen. Lättare att bädda rent och tvätta en madrass..
Men men det är ju så livet är som småbarnsförälder.. upp som en sol ner som en pannkaka. Saker och ting kan ändras på 1 sekund...
Jobbar imorgon 10-19.15 så det blir Marcus som får ta hand om tjejerna imorgon, bara nu inte Emma blir sjuk hon oxå. Får hålla tummarna, vi tvättar händerna noga och spritar dem.. är lite skrockfull och svalde 3 hela vitpepparkorn, allt för att slippa bli sjuk!!

1 kommentar:

Melkerfamiljen sa...

Gumman då, vilken otur hon/ni har... Kramar i massor från oss!!:)