söndag 8 februari 2009

Ja igår var det som sagt kalas..147 års kalas för att vara exakt. Blev tre rätters middag, skagentoast till förrätt, potatisgratäng med smarrig kyckling, och frusen hallontårta till efterrätt. Tyvärr blev potatisgratängen väldigt hård, lite surt när man lagt ner kärlek och energi i att göra en egen så smakar den.. ja, du hårt. Men efterrätten uppskattades. Speciellt av Tuvisen som åt så att det spruta ur öronen ;) Presenter fick de oxå. Pappa fick en skylt av mig, Marcus och tjejerna.. som han ska ha i sin bar. Mamma fick blommor och ett.. hm, ljushus. Liza fick presentkort och blommor. Tror alla blev nöjda.. de fick givetvis mer presenter. Min kreativa syster hade bakat bröd till Liza, och gjort små påsar till mamma och pappa med deras favvo hobbysar... så Pappa fick öl och mamma trädgårdssaker..

Hampus lyckades fånga oss på bild..



Pappas skylt

Herr Engström va törstig


Och Tuva smaskade tårta

Idag har vi varit i Vbg och fikat hos Marcus lillasyster Lotta och hennes kille Johan. Sedan tog vi en tur till Överby för att leta skor.. men då det inte kommit in så mycket vårskor än så väntar vi lite till. Handlade lite mat, och åt lunch på Mc Donalds.. sen åkte vi hem för Emma va lite krasslig. Hade ont i halsen och hostade massor. Så när vi kom hem fick hon ipren och Bricanyl sen var det lite naptime för alla.. i typ 2,5 timme. Fast jag sov inte utan tittade på tv. Nu ikväll bakade Marcus scones, gott! Nu ska barnen sova, inte lätt att få dem till det då de sov middag så sent. Men men! Imorgon blir det jobb.. och 2 timmar extra blev det med! Ulrika hade feber och hostade så jag får jobba för henne imorgon på förmiddagen sen jobba mina vanliga timmar. Men slutar kl 15 vilket är skönt då Marcus jobbar till 18. Så det är jag som ska hämta Tuvisen på dagis imorgon!

Nä, nu ska jag dricka lite cola... sen kanske ta över nattningen för Tuvisen som bara busar med sin pappa..

Inga kommentarer: