onsdag 30 mars 2011

Onsdag..

Mars börjar gå mot sitt slut förstår ni... jag vet inte vart den tagit vägen? Men det går ju mot ljusare tider och våren närmar sig, dock med myrsteg. Annars är allt bra.. Sjukdomsmässigt mår jag sådär. Det går lite upp och ner. Besökte doktorn i måndags, men ingen halsfluss i alla fall. Skönt! Fick en nässpray och hostmedicin utskriven. Igår på morgonen mådde jag ganska bra.. men sen framåt 11 tiden när värktabletterna hade gått ur kroppen mådde jag rent ut sagt bajs. Hade ingen tid att äta heller så det gjorde väl sitt. Men efter lite ipren, en hamburgare, cola och lite sömn på bussen hem piggnade jag på mig. Men huvudvärken kom tillbaka och det med besked senare kvällen. Jag hade ju sett fram emot en kväll framför desperate housewifes men nä, jag fick gå och lägga mig för jag hade så ont i huvudet:( Men sovit gott har jag gjort. Från 21.00 - 07.00 med ett litet avbrott vid 05.10 då Hugo ville ha välling. Idag har vi sovmorgon, jag börjar kl 12.05... så barnen behöver inte åka till dagis tidigt. Gott! Jag tar tåget så jag är nere i Gbg vid 11 så ska jag ta mig en tur på stan och leta vårmössa till Huggis. Äta är nåt jag ska försöka hinna med idag oxå så kanske man inte mår så dåligt. Min födelsedag blev ju riktigt bra... eller ja hela helgen va ju toppen. Trots sjukdom orkade jag ju ändå kalasa i 3 dagar. Ja tjejfesten i lördags, familjekalas i söndags och i måndags på min själva födelsedag kom Ullis, Erik och Minnah hit och vi bjöds på 3 rätters av min underbara sambo! Dagarna går ganska så fort annars som sagt, onsdag idag och det är bagerikunskap i skolan hela dagen, samma i morgon och på fredag har vi först en lektion i livsmedelshygien sedan prov i Livsmedeleskunskap och när vi är klara får vi sluta tror det blir runt 12 tiden... och då kommer min kära mor och syster ner till Gbg och hämtar mig så ska vi åka till... ULLARED!!!! ska bli riktigt roligt. Och jag har redan börjat knåpa på en lista med allt vi behöver. Kläder till barnen står ju på prio 1 listan. Lördag är det vila på förmiddagen, greja i trädgården om det är fint väder. På kvällen ska vi på månadsmiddag hos Elin och Daniel, som blev inställd sist då Elin fick magsjuka. Men nu gör vi ett nytt försök och det ser vi fram emot massor! KRAM

Inga kommentarer: