söndag 13 mars 2011

SÖNDAG


God kväll!! Då börjar ju helgen lida mot sitt slut... ja helgerna går ju lika jäkla fort som veckorna. Imorgon är det måndag och då går jag i skolan 17-22... vilket betyder att jag faktiskt får vara med mina busungar hela förmiddagen:)
Sen skola i några timmar.. och så sover jag hos Cattis och Henrik, för på tisdag ska jag upp tidigt för då är det skola 6.15 igen... hua. Inte mycket sömn inte...

Helgen har varit jätte mysigt för övrigt. Hade ju fikabesök på förmiddagen.. sen skickade vi ut barnen så dom fick lite luft. Vid 18 tiden kom kompisgänget... Ullis,Erik, Minnah, Jonas och Annica med bebisen i magen:) Vi mumsade i oss ett helt gottigt bord av plockmat. Man blev riktigt mätt:) och ont i magen fick jag me :( men det gick över efter att ha tagit några omeprazol.
Elin och Daniel kom oxå förbi sen. Vi tittade på Mellon... och ja Erik Saade vann ju, någon som är förvånad?
I morse va jag trött, barnen vaknade runt 06.30.. men då Marcus hade fått sovmorgon på lördagen tyckte jag att det va min tur att få slumra.. och det fick jag till 8.30 i alla fall. Sen upp och smaska frukost. Snyggade till oss och så åkte vi. Först till barnens farfar en sväng och sa hej. Men Tuva och Hugo sov så det va bara Emma som va med in.
Sen hem till Maria, Pelle, Moa och Theo... vi bjöds på våfflor och barnen lekte massor. Hugo är för rolig han. Hittade Moas filtar, samma som han har hemma och han släppte dom inte. Värsta snuttefiltskillen.

Sen åkte vi till Rattgatan till Familjen Andersson och hämtade en madrass till spjälsäng. Hugos har gjort sitt. Och som tur va hade dom en av våra ( vi äger ju 3 spjälsängar)
När vi kom hem gick Tuva och Emma ut och lekte i alla slask/vattenpölar... Ja fy vad dom såg ut när dom kom in. Bara att slänga allt i tvätten.

Åt lite middag... och har precis satt igång glassmaskinen. Första gången vi gör egen glass i våran Kitchen Aid! Spännande att se resultatet... blir vaniljglass med pecannötter och hemmagjord kolasås. Låter inte det gott eller?
Ja imorgon blir det mysförmiddag med busarna. Vid 14 tiden ska vi till BVC på kontroll med Hugo. Och sen ska jag åka med tåget 15.30.
Nä nu ska jag kolla till glassen... vi hörs!!

Inga kommentarer: