torsdag 17 mars 2011

VÄRLDENS BÄSTA SKOL VECKA!

Underbar skol vecka denna, precis som jag behövde.

Måndagen blev ju ändrad från 12.05-18 till17-22 vilket gjorde att jag hade en hel förmiddag hemma med Tuva och Hugo. På tisdagen skulle vi gå 6.15-12.30... men fick sovmorgon till 7.15 och slutade 11.30:)
Igår skulle vi gå 8.50-18 men fick sluta redan vid 17... och på schemat stod det torsdag och fredag 8-16, studiebesök... vilket innebar ett besök på en EXPO mässan i Nordstan där SM i unga bagare håller hus, valfri dag och valfri tid! Så jag ska inte ta tåget till Gbg förrän vid 11.. såååå gott!!
Och imorgon är jag som sagt ledig!! Nästa vecka är inte lika rolig med många tidiga mornar.. men men! När man får låååång helg så gör det ingenting!

Igår bakade vi vetekransar, flätor! En riktigt rolig lektion för en gångs skull. Våran lärare är jäkligt hård, vissa i klassen kallar honom för bagarhitler. Men just igår fick vi stå i 4 timmar och bara fläta. Och han skrattade till och med igår, första gången på dessa veckor. Och han visade mig hur man fick en app i telefonen som gör så man kan se schemat.

Ja ska ju som sagt ta tåget ner som går kl 11... ska ta mig en sväng i stan (gbg) innan jag ska möta några i klassen kl 13. Då ska vi till ett konditori och fika och kolla läget på sortiment, priser mm. Sen till mässan och kolla och sen tåget hem igen.
Imorgon vet jag inte alls vad vi ska göra, men på kvällen/natten ska vi alla fall passa lilla Benjamin. Och Marcus syster Cattis kommer hit och sover oxå.
På lördag ska vi på månadsmiddag "halv åtta hos mig" hos Elin och Daniel, skoj:)

Inga kommentarer: