onsdag 9 mars 2011

Skolk!! ;)

God morgon!

Trodde kanske att barnen skulle sova liiite längre idag. Men icke... vid 04.30 vaknade Tuva och la sig i våran säng. Sen vid 05.30 vaknade Huggisen... fy.. Men jag fick i alla fall slumra till 06.15 innan Marcus begav sig till jobbet. Idag skolkar jag, haha... ja jag är tvungen. Har egentligen skola 12-18.. men jag ska på facklig förhandling med BR kl 13, så jag får inte ihop det alls om jag inte skippar skolan.
Men en mysmorgon för barnen blir det ju hemma. Ska lämna dom kl 11 lagom till lunchen så hinner jag till banken och även till Ritz konditori där jag ska söka praktikplats. har praktik hela maj vilket ska bli riktigt skönt så man slipper pendla till Gbg.

För det är nog pendlandet som är det värsta.. fy vad trött man blir. Igår va jag så sjukt trött.. sov ju påväg till skolan, påväg hem och så somnade jag i soffan 20.30! Går inte riktigt ihop att somna så tidigt när man har en massa att fixa hemma.

Det ska ju diskas, städas, tvättas, pluggas mm..
Har inte riktigt kommit in i några rutiner för vem som gör vad här hemma. Känns som jag tar på mig allt ansvar för allt, kanske för att jag gjort det i över 1 ½ år. Sen ser inte Marcus det som behövs göras på samma sätt som jag.
Något som är riktigt jobbigt är att jag alltid varit noga med att barnen är hela, rena och fint klädda på morgonen när dom åker till dagis. Därför lägger jag alltid fram kläder till dom dagen innan. Men Marcus är inte så duktig på det där med att kamma Tuva och sätta upp tofsar, se till så att rätt barn har rätt mössa mm. Igår kom jag och då hade Tuva tröjan bakofram och Hugos mössa på huvudet. Och Hugos tröja va inte knäppt på axeln... små grejer för vissa, men sånt irriterar mig så jäkla mycket.

Nu blir det frukost här i Vesten... hörs sen! KRAM

1 kommentar:

Maria sa...

Förstår dig precis!! Jag blir oxå tokig om Elin inte är hel o ren! Dessa karlar strävar......