söndag 27 mars 2011

En hektisk men riktigt bra helg

Hej där!! Ja det har vart lite mycket det sista... Junkyard invigningen på torsdag.. vi blev inte så långvariga, mådde inte så bra Fick i alla fall dom där skorna jag önskat mig... På fredag morgon vaknade jag upp med feber ont i hals och öron:( så det blev till att stanna hemma.. Men pallrade mig i alla fall iväg och handlade mitt på dagen, men det va med nöd och näppe. Igår grejade vi hemma. Jag bakade massor, barnen lekte ute och Marcus grejade i trädgården. Lånade Erik och Ullis badtunna, så Tuva och Emma tog sig ett dopp.. bättre än lördagsgodis tyckte Tuva:) Hon vill verkligen att vi ska köpa oss en badtunna... och ja jag får hålla med det är helt underbart. Så efter vi byggt altanräcke så får vi nog spara lite pengar och köpa oss en fin badtunna!!
Sen åkte Marcus iväg... och hem kom han med detta:) Min födelsedagspresent.. fan va mysigt!! Blev sååå glad:) Vid 18 tiden kom en helt skönt gäng med brudar... Carola, Camilla, Caroline, Angelica, Sara och Emelie! Vi käkade god mat och sedan tårta. Hade lite musikquiz och sen tog några av oss ett dopp i den "kokande" baljan ( marcus hade eldat rejält så vi knappt kunde doppa ner tån utan att bränna oss)medan några satt invirade i filtar och myste. Fick jätte fina blommor och en presentkort på Thermal Spa av dom!
några av flickorna

Camilla
Söta Saraoch här fastnade även Emelie på bild kvällens tårta, Pavlova!Frusna brudar vi som va lite hetare...

En riktigt mysig kväll då vi pratade och skrattade massor! Synd att alla bort så långt bort från varandra... blir inte att man träffas mer än 1-2 ggr per år.

Jaja, fick sova några timmar innan det va dags att gå upp och ta tag i nästa kalas. Bakade 2 tårtor på morgonkvisten och kl 11 kom gästerna som bestod av mamma, pappa, Putte, Liza, Melker, Alfred, Ellinor, Ebba, Ante, Cattis och Henrik. Jag bjöd dem på en riktig kakbuffé. Massor med smarriga kakor och även 2 tårtor!
Cupcakes med chokladfrosting, choklad macroons, strass, chokladbeskvie marängtårta med färska bär prinsesstårta
och paket fick jag också... massor!!

Presentkort på Åhlens- Cattis och Henrik Zinktavla med cupcake och florsocker siktare- Affe, Ellinor och Ebba Tröja- Putte, Liza och Melle Kitchen aidkavel- Tuva Ananasskärare- Hugo Kakfat- Emma Kakbok och ett set med trädgårdsmöbler 2 stolar och ett bord och fina krukor med blommor att ha ute- mamma och pappa

Muffins burk och formar - Maria och Hampus

Trisslotter- Ante



Nu ligger jag här i soffan med en hals som gör bajs ont, öron som värken och en röst som försvunnit helt... lagom skoj.

Nåt som är riktigt bra är att jag är ledig imorgon på min födelsedag och allt!

1 kommentar:

Sara sa...

Tack för en jättetrevlig kväll Malin, det var verkligen kul att ses igen! Och vilken god tårta! Skicka gärna överblivna pavlovabitar till mig. Stort grattis i förskott, hoppas att du får en fin födelsedag i morgon. Kram!