söndag 6 mars 2011

SÖNDAG!

God morgon kära vänner och ovänner!!

Har ni det bra? Jag har det bra... mår mycket bättre så jag hoppas att gårdagens feber bara va nåt tillfälligt. Lite hostig och små ont i lederna har jag, men ändå pigg!

Just nu gör vi inte så mycket... ska göra i ordning mig. Gå ner i tvättstugan o slänga i en maskin och sen vänta på att klockan blir 11 så vi kan åka en sväng ut till Överby. Behöver handla lite mat och är sugen på att kika lite i affärer.

Har ju glömt att berätta om lille Huggisen... vi trodde ju att han åkt på vattkoppor... men nä, det visade sig vara nåt annat.
För han hade först prickar på magen, benen och i rumpan. Men på tisdagen försvann prickarna på magen och benen men dom på rumpan blev bara värre och värre och tillslut så va det stora köttsår.. stackarn. Och så har han varit risig i magen, så prickarna har ju inte direkt blivit bättre av det. Men magen har berott på hans 3 nya tänder som ploppat upp.
Så Marcus åkte till VC med Hugge, och det visade sig vara streptockocker. ( samma bakterier som man får när man har halsfluss) Så nu äter han penicillin i 10 dagar. Så nu börjar dom försvinna!!

Så imorgon är det dags för honom att gå till dagis igen.. skönt med rutiner! Jag hämtar dom runt 15 tiden, och sen ska vi på NIF gympa. Får ju passa på för sen framöver går jag i skolan varje måndag kväll så jag kommer inte kunna gå med Tuvisen.

Går sådär med bloggutmaningen, men ska försöka hinna med den... KRAM

1 kommentar:

Maria sa...

Haha.... Ovänner! De va bra :)