måndag 31 januari 2011

31 JANUARI

Åh då va det en ny vecka igen, ovanligt va? Tiden springer iväg... sista dagen i januari! Och vad har denna dagen att erbjuda?

Eftersom barnen va ruggit morgonpigga denna helgen, Hugo vaknade 05.20 i lördags och 06.00 i söndags, jippi.. not... Så slog jag vad med Marcus att dom säkert skulle ta sovmorgon nu i morse bara för att det va måndag och man skulle upp! Jajamen! Marcus försov sig så att han och Emma kom iväg lite försent till Lysekil.
Och Hugo och Tuva sov till 7.40... då blev det till att väcka dom, klä på och få i dom frukost för att sedan åka till dagis. Idag är dom där 9-14, vilket innebär att jag är alldeles själv hemma!!!!
fast jag har inte fått gjort så mycket, mest pratat i telefon, haha... Angelica ringde, och Carola.

Ska hämta dom om en stund som sagt, sen ska vi till Ulrika, Emelie och William och fika/leka lite.. efter det ska vi lämna Hugge hos Mia och Hampe så ska jag och Tuva gympa lite.

Imorgon är det min första dag som arbetslös.. ska i alla fall till arbetsförmedlingen och skriva in mig. Så får vi se vad dom har att säga... va ett tag sen jag va inne i arbetssökar svängen så jag har glömt hur man gör. Mycket bök med kassakort och arbetsgivarintyg blir det till a-kassan. Men jag hoppas att dom i alla fall vill ge mig några kronor i månaden.

Nä en sväng till tvättstugan ska jag allt hinna med innan jag åker... så hej hopp!

Inga kommentarer: