fredag 28 januari 2011

Surisen Tuva


Sur som en citron är hon min dotter! 3 års trots 100% kallas det...
Vi fick våran beskärda del nere på Gran Canaria... ja herrejösses vad arg hon va vissa stunder. Men nu har det fortsatt hemma oxå. Men denna gången mest på kvällarna,
Vi som haft det så skönt ett par månader med 2 goa barn som somnat själva i sina egna sängar utan några problem. Hugo somnar fortfarande själv. Men Tuva är helt skogstokig...
Vi slåss med en rad av saker varje kväll. När hon väl kommit i säng så ska hon gå upp och kissa 4-5 ggr, eller så är hon rädd att hon ska kräkas ( något som händer emellanåt pga slem i halsen av förkylningastman), så vill hon inte sova själv, och så är hon arg för nåt " att jag inte sagt god natt eller att Marcus inte kramat henne".. igår tog läggningen 2,5 timme.
Nu är vi fortfarande inne på första timmen men det känns som om det kommer bli svårt ikväll med.
Grr... jag och mitt tålamod går inte så bra ihop med en trotsig Tuva. Men jag är stenhård.. jag tänker inte vika mig.. känner min dotter. Ger jag henne lillfingret tar hon hela handen och då är vi fast.
Men annars är det bra. Lämnade dock kvar all min energi på Gran Canaria.. ursh! Får ju inte gjort nåt av det jag vill. Skjuter allt framför mig ihopp om att någon annan kanske gör sakerna åt mig, men icke!
Hur som helst. Barnen va på dagis idag, själva!! 9.00-13.30... detta inkluderade lunch och så fick Hugo sova middag.
Så då passade jag på att handla mat tills middagen imorgon och så va jag hos optikern och fixade mina glasögon som fick sig en törn på semstern. Beställde även tid för synundersökning och så tänkte jag köpa nya glasögon:)
Nä nu blir det snart film i sängen och sen sova.. GOD NATT!!

Inga kommentarer: