söndag 2 januari 2011

Vad vill jag med det nya året?


Precis som jag skrev tidigare... nytt år-nya möjligheter.
Vad vill man med det nya året? Det är ju starten på någonting nytt, man vill ha förändringar. Ge sig själv en spark i arslet och göra allt det där man vill, men inte kunnat innan.

Jag vill....
  • få ett jobb jag trivs med

  • renovera klart allt här hemma

  • bli en bättre och tålmodigare mamma

  • få sova hela nätterna

  • att mina nära och kära ska få vara friska och må bra.

och hur ska jag göra för att lyckas med detta?

Få ett jobb jag trivs med? Ja eftersom jag inte kom in på bageriutbildningen som jag hoppats på, endast 20 platser... så jag blev bort sållad, synd... ja men då måste jag istället hitta mig ett jobb. Bråkar fortfarande mot BR med fackets hjälp, men tror tyvärr inte att det kommer ge mer än 25-50%. Har även sökt några andra jobb, så vi får se. Vill som sagt hitta ett kuligt jobb med nya trevliga människor att lära känna!!

Renovera klart hemma? Jag och Marcus ska sätta oss ner och skriva en lista över saker vi vill ha gjort. Och skriva ner vad vi ska göra dom kommande månaderna.. så är det bara att pricka av sen... nu under vintermånaderna blir det till att greja och fixa inne så får man ägna all tid åt altanen mm när våren och sommaren kommer. Men det viktigaste av allt är att vi gör saker ihop, att båda är delaktiga. Även fast vi inte gör samma sak så ska vi båda känna att vi hjälpts åt!

Bli en bättre och tålmodigare mamma?
ja hur fasiken lyckas man med det... för något tålamod har jag inte alls. Barnen testar gränser hela tiden... men jag får försöka. Att komma ut i arbetslivet kommer nog göra sitt samtidigt som barnen får gå på dagis. Då blir den lediga tiden mer värdefull och både jag och dom uppskattar varandra mer.

få sova hela nätterna? det va liiiite bättre ett tag, men så kom förkylningarna och förstörde allt. Så det är bara att hålla tummarna för friska och trötta barn..
Tror även här att dagis kan göra att Hugge sover mer på nätterna.

att mina nära och kära ska få vara friska och må bra? det enda jag inte kan styra över... man får helt enkelt hoppas att det går bra ändå!!

Inga kommentarer: