söndag 23 januari 2011

Gran Canaria 2011

Hej Hallå det va ett tag sen!!

Har ni haft det bra? Hänt något nytt o spännande här hemma?
8 dagar på Gran Canaria har gått fort... men fasiken va underbart vi haft det!
Torsdagen startade vi ju våran första del av resan, åkte ner till Cattis.. sov där.
Fredag, upp tidigt och åkte till flygplatsen. Sen väntade en 5 timmars flygresa som gick över förväntan. Hugo sov i 2 omgångar. Tuva va lite rastlös men det gick ändå bra.
Landade i ett varmt och soligt land:)
Bussen till hotellet sen va det bara till att byta om snabbt och sen ner till restaurangen och käka lunch. Kikade runt lite på omgivningen och sen badade barnen... middag på kvällen och sen va det Bamseshow på scen!

Resterande dagar bestod av typ samma sak... frukost buffé på morgonen sedan lite lek på lekplatsen innan det va dags för Tuva att gå till bamseklubben där hon va alla dagar utom tisdagen mellan 10-12... när hon va där passade vi andra på att sola! Hugo sov oftast en liten middagslur då. Hämtade Tuva sen blev det ännu mera sol och bad. Sedan lunch och sen sov Tuva lite middag... då solade vi, badade, Hampe spelade biljard vi åt glass o annat gott...
Sen när solen började försvinna va det dags för dusch och snygga till sig innan vi åt middag och kollade på någon av showerna på kvällen.
Måndagen va lite mulet så efter att Tuva varit på Bamseklubben åt vi lunch och sen tog vi bussen till Playa del Ingles och kikade i affärer.. och där va det så jäkla varmt och soligt.. även fast det bara låg 15 minuter från hotellet.

Men det har varit fint väder varje dag, runt 22-25 grader... samma i poolen/havet. Jag badade aldrig i havet men Mia, Hampe och Tuva som gjorde det tyckte nästan att det va varmare där än i poolen.

Så om ni funderar på att åka till värmen så rekomenderar jag Gran Canaria i januari, hotell Orquidea i Bahia Feliz!!!
Det enda negativa va väl Bamseklubben, Tuva som hade väntat och väntat såååå länge på att få gå på bamseklubben och träffa Bamse varje dag... så va han bara där 1 gång och det va när dom hade fotografering...
Men vi träffade bamse 3 gånger till men det va då dom hade uppträdanden för alla familjer..
Så ja, bamseklubben om man behöver barnvakt några timmar varje dag. Men nej om barnen vill träffa Bamse him self!!

Hemresan gick bra... men fy det va så varmt på flygplanet så Hugo satt i bara blöja och han vägrade sova... så man ville bara hem.. sen när vi väl kommit in i bilen och va på väg hemåt så spydde Tuva, vilket va lite sådär lagom skoj. Men men....

Ja nu är vi hemma i kylan igen... i huset va det underbara 7 grader när vi kom i fredags kväll!!! Det hade gått en säkring till våran värmepump så det va inte så super skoj att krypa ner i sängen den kvällen....brr...
hotellet
barnpoolen
Tuva fick ansiktsmålning nästan varje dag, här är hon en zebra, andra dagar va hon skalman, lilleskutt och en prinsessa!

snygg i sina nya solbrillor