söndag 30 januari 2011

HALV 8 HOS MIG


God förmiddag!
Puh, jag är allt lite seg såhär dagen efter... Kom i säng vid 01.30 tiden tror jag.. efter att ha fixat med disken och så!
Men en trevlig kväll hade vi...
Klockan 18 kom gästerna, då bjöds dom på lite skumpa och chokladdoppade jordgubbar. Sedan va det dags att sätta sig till bords.. där fick dom en meny!

Förrätt:
Het cocktail med räkor och mango

Huvudrätt:
Fina fisken med potatistorn och skaldjurssås

Efterrätt:
Citrus suprise med hallon collis


Maten va okej, man vill oftast mer än vad man kan. Och vi testade något nytt, och det är inte alla gånger man lyckas helt...
Efterätten va klockren i alla fall, något jag varmt kan rekomendera.. receptet hittar du på http://www.fikadrottningen.se/

Som lite pausunderhållning hade vi en liten musikquiz som jag tror uppskattades! Och summan av kardemumman va en ganska lyckad kväll!! Kvällen poängbedömdes, men svaret ligger i ett slutet kuvert som vi inte får öppna förrän sista HALV 8 HOS MIG MIDDAGEN i juni hemma hos Ullis och Erik! Spännande, Spännande!!

dukningen
turkost tema

huvudrätten, virrga Malin glömde att fota förrätten...

efterrätten
Nästan hela gänget samlat
Längstbak från vänster: Erik, Pelle, Marcus, Jonas och Andreas
Sittandes från vänster: Ullis, Elin, Annica, Jessica och Maria
Liggande: Malin
Frånvarande: Daniel och Helge Skoog!

1 kommentar:

Ullis sa...

Haha klockrent skolfotot! Synd bara att det var 2 frånvarande. =)

Hade en toppenkväll!