måndag 24 januari 2011

Måndag 24 januari


Åh... jag blir så arg! Denna veckan skulle vara starten på någonting nytt, vi hade massor med spännande saker att se fram emot så blir det bara pannkaka av det hela...

För det första vaknade Marcus inatt och mådde illa, så det blev ilfart till toa för honom där han kaskadkräktes...
Så vaknade Tuva gick på toaletten och bara någon timme senare kissade hon i sängen, något hon gjort allt för många gånger det sista. Sen ville Hugo ha välling och jag hade jätte svårt för att somna om.
Vaknade ytterligare några gånger av att Marcus kräktes på toaletten..

Så när klockan ringde 07.00 va jag lite sådär lagom trött. Men det va bara att palla sig upp för idag va ju det stora dagen D.. DAGIS för Hugo! Barnen va trötta och sov så sött när jag kom in för att väcka dem kl 7.30... på med kläder, frukost och lite fix och 5 minuter innan vi skulle ta på oss ytterkläderna ringde dagis och sa att inskolningsfröken gått hem för hon va sjuk:( men vi va välkomna att komma till dagis och leka ute på gården, nej tack sa jag. Orkar inte böka på mig thermobyxor och stå ute och frysa...så det blev lite snörpligt slut på den morgonen.
Jag som hade längtat så mycket efter att få skola in Hugo och för att Tuva skulle få komma tillbaka till dagis där hon inte varit på mer än 4 veckor!
Vi gör ett nytt försök imorgon även om hans inskolningsfröken är sjuk så skulle någon annan ta honom... så inskolningen lär dra ut på tiden bara för att vi bara har en vecka på oss..
Så om otuen håller i sig blir antingen jag eller barnen smittade av Mackans dumma baskilusker.. (han tror dock själv att han blev dålig av pizzan vi åt igår för han fick ont i magen direkt efter han ätit den)
så det blir ännu mera krångel med inskolningen.

Jaja.. ska till överby om en stund i alla fall, måste handla lite och sen ska barnen till min bror en stund medan jag är hos tandläkaren för undersökning, men ska även kolla med dem vad vi ska göra med min dumma visdomstand som växer en gång i halvåret och just nu gör den sviiiinont! Och i eftermiddag ska Hugge till Mia o Hampe medan jag och Tuva är på gympa...

Planen för resten av veckan ser ut som sådan:

Tisdag: dagis 8.45-10.45
Onsdag: dagis 8.45-11.30 och vid 11.00 ska jag på fackligförhandling med mitt jobb. sen på eftermiddagen hade jag och Marcus tänkt att åka till IKEA medan Ullis passade barnen
Torsdag: dagis 8.45-14
Fredag: dagis 8.45-14, hämta Emmisen på eftermiddagen
Lördag: månadsmiddag hos oss med HALV 8 HOS MIG TEMA
Söndag: inget inplanerat:)

Ha en bra dag...

Inga kommentarer: