torsdag 27 januari 2011

Det är inte lätt när det är svårt...

God kväll kära bloggläsare!

Hur har ni det såhär på torsdagskvällen? Jag har det bra... barnen sover, Marcus jobbar och jag har precis smällt i mig en påse ostbågar framför datorn där jag tittat på Sveriges Mästerkock på tv4play!

Ja va har vi gjort dom senaste dagarna då?
Måndagen va vi i stan och handlade, tandläkaren en sväng och då va barnen hos min Putte o Melle. När vi kom hem gick vi till mamma och pappa ganska direkt så Marcus fick sova.
Blev ingen gympa för Tuva ville inte och jag kände mig inte heller sugen..
Tisdag då va det äntligen dags för dagis. Vi va där i 1 ½ timme och lekte. Sen hem till våran sjukling. Blev mest slappning i soffan.. tittade på film och bara va!
Onsdag då va jag och barnen på dagis kl 9.00... jag va med drygt 1 ½ timme för sen åkte jag på förhandling med BR leksaker på Handels fackförbund, så min mamma hämtade barnen från dagis!
Förhandlingen gick inget vidare. Personalchefen kunde inte direkt svara på våra frågor så vi kom liksom ingen vart.. Min representant från facket gav frågan vad BR kunde erbjuda och det enda va en ekonomisk kompensation, som jag tackade nej till! Så nu blir det istället en central förhandling i Gbg inom den närmsta månaden.. Jaja vi får se hur det går.
Åkte hem till mamma eftersom barnen va där. Inväntade Marcus och när han kom hem lämnade vi Tuva och Hugo hos Ullis så åkte jag och Mackan till IKEA!
Köpte nya tallrikar och glas och lite annat smått o gott, överkast till min mamma, skötbord till Ullis och Erik och plastbackar till kusin Ulrika!
Va hemma igen vid 21 snåret så det blev till att hämta hem 2 sovande barn!

Imorse va det dags igen, upp och lämna busarna på dagis. Men denna gången lämnade jag dom själva och idag va det även dags för dom att äta lunch där. Åkte hem och städade i skåpen för att få in allt nytt vi köpte igår. Och klockan gick fort för sen va det dags att hämta Tuva och Hugo igen. Åt lunch med Marcus på överby och va inne en sväng på BR för att leta efter ett papper och kolla läget.
På eftermiddagen har vi grejat här hemma. Tuva va trött och sov middag vilket har resulterat i att hon har varit riktigt svår att få i säng ikväll, notering till mig själv: Låt inte Tuva sova middag!!

Ja veckan går fort. Imorgon är det fredag... har varit hemma en hel vecka, galet!
Det innebär dagis 9-14 för barnen.. jag ska fixa o dona hemma under tiden och troligtvis blir det en tur till affären.. är ju dags för månadsmiddag. Och på lördag är det jag och Marcus som står för årets första, med "Halv 8 hos mig" tema. Vilket betyder 3 rätters middag!
Så det blir till att skriva en inköpslista så man kommer ihåg allt. Vi är ju ändå 11 vuxna och 6 barn som ska äta:)
Vad vi ska bjuda på får ni reda på en annan dag, vill ju inte avslöja nåt här sörrö ;)

Nä nu blir det nog tandborstning och sedan sängen. Hugo är lite hostig så jag vet inte riktigt hur natten kan tänkas bli.
Kram

Inga kommentarer: