söndag 26 juli 2009

söndag

Hej hopp allihopa!
Ska snart ta och gå o lägga mig, är trött! Har i o för sig inte gjort så mycket denna helgen...
Igår kom Andreas och hans pappa ut och hjälpte Marcus att snickra. Senare på dagen kom Gun, Andreas mamma och även Maria och Hampus! Plockade vinbär och sen bakade jag en smarrig vinbärskaka med maräng! Grillade hos mamma och pappa på kvällen! Tuva tog sig ett bad i stora badbaljan och somnade gott redan 19.30:)
Men i morse va hon uppe tidigt... suck! Jaja, Gun, Håkan och Andreas kom i alla fall där på morgon kvisten med en stor påse rabarber. Hade elva kaffe ute, himla skönt väder!! Kom en liten skur bara, men efter det klarnade det upp och blev riktigt varmt och fint. Jag, Maria och Tuva va och plockade lite hallon så nu är hela frysen full med bär!
När alla åkt hem började vi fundera på vad vi skulle äta till middag, och jag röstade fort på lite god mat på Butlers uteservering! Och det bidde det tillsammans med Ullis, Erik och Andreas.

Nu sitter vi och slappar här i soffan, magen är tjock som en fotboll! Går in i v.21 idag, spännande! Liten sparkas en hel del och häromdagen kunde Marcus oxå känna det! Mysigt! Fast ryggen, eller självaste bäckenet gör lite små ont! Sen får jag väldigt ont i njurarna emellanåt, precis som när jag väntade Tuva. Blir tydligen ett sånt tryck så det blir trängre för vätskan i njurarna att ta sig fram vilket gör himskans ont! Värme och alvedon lindrar i alla fall!

Imorgon är det måndag och början på 2 Emma veckor! Jag, Tuva och mamma åker och hämtar henne till morran! Mysigt! Hoppas att hon blir nöjd över att se den stora förändringen på övervåningen! Jag hade ju som krav att vi skulle kunna sova där uppe senast i oktober. Men nu om allt går bra hinner vi kanske flytta in lagom till slutet av augusti!! Skoj för tjejerna att få egna rum, och för mig som kan inreda dem:)

Nä nu väntar sängen... kram kram

Inga kommentarer: