måndag 20 juli 2009

EN DAG AVKLARAT... 4 KVAR!


Ja..så är det! 4 dagar kvar, och jag hoppas att de går lika fort och smidigt som denna...
Morgonen och förmiddagen gick bra, men under eftermiddagen började tyngdlagen göra sig påmind. Blir så när jag står och går för mycket, all tyngd ifrån magen liksom lägger sig över rumpan och bäckenet! Allt jag gör går så mycket långsammare. Som en liten barbamamma i slowmotion! haha...Foglossning är ett fenomen för sig. Gör himskans ont när det knakar i fogarna… foglossningsbälte hjälper ju, men än så länge är jag för smal så bältet trillar bara av!

Dessa graviditetskrämpor… tänkt om 40 veckor kunde vara en dans på rosor! Men icke… har sedan v. 8-9 ungefär mått illa. Men då jag gjorde det med Tuva så började jag med åksjuketabletter i god tid. Men vissa dagar går det åt helvete… När jag av någon anledning INTE tar min tablett på morgonen. Vilket resulterar i hemsk huvudvärk, darrningar, och sedan ligger jag oftast och kräks som en liten gris!
Andra trevliga krämpor jag har är sammandragningar på nätterna… UNDERBART!! Eller nä inte alls, som tur är så har det inte varit lika jobbigt som när jag väntade Tuvisen. Då hade jag så hemska sammandragningar så vi fick åka upp akut 2 ggr... och var sjukskriver i 1 månad. Andra gången vi var inne sa det att om du kommer en 3:e gång så blir du inlagd på antenatal och blir strängt sängliggandes. Men det gick som tur va bra..var sjukskriven och gjorde minsta möjliga!

Visst är det underbart att vara på tjocken? Men räknar dagarna tills jag får gå hem. Om jag har tur och får havandeskapspenningen beviljad så jobbar jag till och med den 13 oktober!

nu ska jag snart sova. KRAM

Inga kommentarer: