onsdag 8 juli 2009

Hej Hallå!!!

Redan onsdag.. dagarna bara springer iväg! Och vad har vi gjort? Jo i måndags hämtade vi Emma. Jag, Tuva, Maria och Hampus.. tog oss en liten utflykt till skaftö och sedan blev det shopping på Torp!

Igår va vi och plockade jordgubbar i Backamo, men jag min stolle glömde plånboken som vanligt, så det blev inte så jätte jätte mycket. Tillräckligt för att baka en god kaka och koka saft! Men imorgon eller fredag tar vi oss en tur till, då med Mia, Hampus, Putte, Liza och Melker!
Hm.. ja på eftermiddagen badade tjejerna fast det va nog ganska kallt i poolen! Lekte ute medan jag städade lite hemma!

Idag har vi varit på nya dagiset och sagt hej! Oj vilken skillnad på dagis.. pedagogiskt och modernt jämfört med Kaprifolen.Tror Tuva kommer stortrivas!! Hon trivdes i o försig jätte bra på gamla med, men jag tyckte allt att de va lite märkliga ibland. Som i början när de skickade hem Tuva flera gånger och sa att hon va sjuk, fast hon inte alls va det när hon väl kom hem. Eller när hon trillade och slog i huvudet så att hon svimmade, men de ringde oss inte utan berättade det när Marcus hämtade henne vid 16.30. Och sen har vi inte haft ett enda utvecklingssamtal på detta året, dåligt!! Och allt var väldigt gammalt och slitet...

Efter dagis besöket åkte jag och Tuva till Överby och shoppade hennes nya vagn, fick bli en Emmaljunga skooter efter mycket övervägande. Men jäklar va nöjd jag är, bara på den lilla stunden jag körde henne inne på Maxi. Stor skillnad från Emmaljunga Smart Duo som är stor och klumpig!!

Om en stund får vi fika besök av min syssling Susanne och hennes dotter Minna,vi låg på BB ihop!! Så det är alltid skoj att träffas emellanåt och fika och låta barnen leka.
smarriga jordgubbarna!!
plaskande små tjejer

och en frusen liten Emmis

Inga kommentarer: