onsdag 22 juli 2009

ÄLSKAR TUVA

Igår kom hon hem efter 2 nätter hos moster och kusinen! Åh vad jag saknat min lilla prinsessa!! Men fy vilken otur hon hade när hon kom hem. Satt i soffan och klappade på vår katt strumpan som helt plötsligt flög på henne och bet sig fast i armen, riktigt hårt så att han bet ända ner i benet...så Marcus fick åka till jourcentralen med Tuva och hennes svullna arm då jag jobbade. De tvättade rent såret och så fick hon penicillin som hon ska ta i 7 dagar 3 ggr om dagen..
Inatt vaknade hon och va jätte ledsen och nästan otröstlig, fick ta upp henne ur sin säng och krama lite. Det visade sig vara armen som värkte, fick inte ens röra vänster armen...och hon grät och grät! Gav henne lite ipren och efter en stund somnade hon om medan jag klappade henne på kinden! Nu på morgonen har hon oxå ont, så fort man råkar nudda såret skriker hon "Ajajaja, Tuva ont"
Ska kolla tempen på henne oxå, verkar vara lite varm! Grejen är den att Tuva, Maria, Hampus och mormor ska åka till Skara Sommarland idag,hoppas verkligen att det går!

Nä nu ska jag pussa och krama lilla älsklingen, ta tempen och ge henne lite frukost!
KRAM

Inga kommentarer: