torsdag 22 maj 2008

sugen på frasvåfflor idag




God morgon, God morgon! Är lite trött för tuvisen har gnytt massor i natt, så hon fick sova mellan oss. Orkade inte springa upp var 5:e minut o stoppa i nappen... Men så fort det blir morgon så är hon pigg o glad. Just nu sitter hon och leker... har plockat ur ALLA leksaker ur leksakslådan.
Är sugen på frasvåfflor med vispgrädde och jordgubbar, mums!
Hade tänkt o ha en hemma dag hela dagen, vika tvätt o så. Men så ville min mamma att jag skulle köra in henne o en jobbarkompis till spikön vid 14 tiden, de ska ha vårfest med sin avdelning. Så då får jag böka med mig tuva o köra dig... jag som hatar att köra bil och va så lycklig över att kört in till stan 2 gånger denna veckan utan problem!
Imorgon kommer mina kusinbarn Josefin, Andreas och Tobias hit. Josefin o Andreas bor egentligen i Orsa men så är deras mamma (min kusin Åse) och deras pappa i Prag och deras mormor och morfar (min farbror) ska på begravning här i Trollhättan och Tobias från Göteborg ( är min kusin Olas son) som oxå ska på begravningen... så då får kidsen vara hos mig under tiden! Hoppas på att min syster o Hampus kommer hit och leker lite med dem!
Får dammsuga och städa som tusan eftersom Andreas är jätte allergisk mot katter, vill ju inte att han ska bli sjuk!

Inga kommentarer: