lördag 24 maj 2008

Lördag kväll

Lördagskvällen består av:
  1. Mys i soffan tittandes på Schlager EM...
  2. Hjälpa Grytan som har värkar igen... konstigt att kattungarna kommer med 2 dygns mellarum?!
  3. Ta hand om en busig tuvis, som somnade 18.00 men som vaknade nu vid 19.30 igår... så då får hon vara vaken tills vi går o lägger oss efter schlagern eller om hon somnar tidigare.

Japp det var det... som sagt Grytan föder kattungar åter igen. Låg i soffan så plask så blev det helt blött vid henne... antagligen vattnet som gick! Så nu ligger hon i sin lilla låda och kämpar.. blöder lite och trycker och trycker. Marcus agerar förlossnings läkare:) hihi.. Han sa lite skämtsamt till Grytan " sorry tjejen men jag har tyvärr ingen lustgas att erbjuda" nåt som hon kanske hade behövt.. asså fasiken va jobbigt det måste vara att föda 3 ungar på bara några dagar.. tur att man inte är katt!

Vad gjorde vi idag då? Va på Överby på förmiddagen en snabbis.. köpte piller på Hälsokost. Ska ta 4 tabletter varje dag och det ska göra så att jag inte fäller så mycket hår. Asså blir tokig... fäller sjukt mycket! När jag kammat igenom håret så får jag dra bort håret ur borsten ca 5-10 ggr... Sen köpte jag floursköljning på apoteket oxå! Så nu ska jag bli duktig och skölja 2 ggr om dagen oxå! Allt för att få bättre tänder..

När vi kom hem så va Marcus kompisar här o de målade båten o grejade. Jag bakade en smaskig banankaka som jag serverade lite ljummen tillsammans med glass! Sååå gott!! Ska leta upp receptet o lägga ut det här nån dag så ni oxå kan prova!

Imorgon är det Mors Dag, alltså min dag bland annat!!! :) Blir picknik i Gamle Dahl med familjen och vädret tillåter, mysigt!

Inga kommentarer: