onsdag 28 maj 2008

God morgon

Vaknade före tuva idag... ovanligt! Så när hon vaknade upp och såg att jag låg och tittade på henne skrattade hon massor:)
Bloggade ingenting igår, hade inte tid.
Så vad gjorde vi igår?
Åkte till stan vid 11 tiden, va på jobbet och begärde semester de 2 kommande veckorna. Så gick vi lite på stan o kikade i affärer.




Köpte den här tårtkupan:) fick en kommentar här på bloggen om den, och nu är den i mina ägor:) helt underbar!! Träffade Marcus och då gick vi till Smulan o käkade lunch sedan gick vi till banken.

Efter det åkte jag till Överby. Köpte ett par sandaler till Emma.

Träffade Marie o William från fika tråden.. va ju fika idag som jag tyvärr va tvungen att avboka då vi hade tid på banken.
Va på Maxi och handlade... suck, nåt jag inte lär göra på läääääääääänge i alla fall. Inte själv med tuva, suck! Går ju liksom inte att ha henne i vagnen för då kan jag ju inte köpa nåt, så det fick bli kundvagn men fy vad hon va jobbig. Vägrade sitta still, slickade på allt... välte och blev jätte ledsen. Så jag mutade henne med majskrokar, men de ville hon inte äta utan bara mosa.. I samma veva ringde min syster och så tappade tuva sin sko som Marie så snällt hittade... villken tur att ni gick efter mig! Full upp...

Så det va det...
Vad händer idag då?
Ska städa här hemma på förmiddagen hade jag tänkt. Blir inne idag och ute imorgon, fy för att rensa ogräs... men men, det behövs ju! Och vid 15.30 åker jag, tuva o min mamma till Lysekil och hämtar Emma Pemma... åh, längtar efter henne massor!! Ska bli så kul att hon kommer. Tror Tuva kommer bli jätte glad över att se henne.. hon skrattar massor när hon hör Emma i telefonen! Ska bli helt underbart väder hela helgen oxå för en gångs skull när Emma är här.. så då ska vi vara ute massor, och fylla poolen med vatten så att de kan bada!

Inga kommentarer: