måndag 26 maj 2008

MÅNDAG

bilden är tagen ur Leilas bok a piece of cake

Uppdatering när det gäller Grytan: Hon krystade i lördags kväll, och då vi skulle äta fick hon vara i badrummet med dörren stängd så att hon inte skulle bloda ner hela golvet... Men hon fick panik och skrek och hoppade på dörren! Så vi öppnade och swosch... (stavas det så) så sprang hon ut och upp i trappan där NÅGON?!?! hade glömt att stänga dörren till övervåningen. Marcus sprang efter, men när han kom upp kröp hon under golvplanket och där tog sagan slut. Hon var där uppe hela natten, och kom ner smal igen. Har letat men varken hör eller ser några ungar. Hon verkar inte heller speciellt angelägen om att vilja gå dit upp... så jag vet inte vad som hänt!


Annars är det sol, och vi vaknade vid 06:30... inte direkt pigg då, men vad gör man inte för sin lilla prinsessa! Men nu är jag pigg, gick ut och bar in ved och matade kaninen... ganska skönt att komma ut så tidigt på morgonen, någon man gör alldeles för sällan! Ska vara fint väder hela veckan, underbart!!

Så vad händer idag...har 3 saker jag vill göra...


  1. scrappa lite

  2. baka
  3. sitta i solen och slappa


Imorgon ska vi till banken och fixa papprena med huset och låna lite till, skönt att det äntligen händer nåt så att vi kan fortsätta renovera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, jag satt i kö i 30 minuter, hade dock BARA 150 personer före mig.

Anonym sa...

Ja, eller hur? FK i ett nötskal, får väl se när mina pengar dyker upp!