tisdag 20 maj 2008

orkar inte

Åh, tuva är jobbig... jag vet att man inte får tycka eller tänka så. Men ibland orkar man inte.
Tuva är inne i en period då det är svårt att somna, både på dagen och på kvällen. I lördags tex. fick vi gå hem från grillfesten för att hon inte kunde komma till ro. Bara vrider och vänder, skriker och håller på..
Idag på stan va det samma... folk vänder sig om och tittar när hon ligger i vagnen och skriker som en stucken gris. Och nu har vi samma problem igen.. det som brukar funka är att jag sitter med henne i famnen och pillar henne på näsan o kinden. Vill komma ifrån det så att hon somnar själv, men hon vill inte. Och när hon kommit till stadiet att hon är övertrött så funkar inget. Nu ligger hon i spjälsängen själv för jag orkar inte. Hon skriker och skriker, men vad ska man göra. Hjälper ju inte att ge henne välling, eller bära på henne eller att köra henne i vagnen...
och så är jag trött oxå. Då blir allt bara blä!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man får visst tycka att de är jobbiga! Nu är mina barn stora men man kommer ändå ihåg....
Fin blogg du har!