måndag 2 maj 2011

Herregud vad trött jag är..

Ja jag va inte så super pigg när klockan ringde 03.50 i morse. Men upp, klä på sig och åka till praktiken på Ritz.
Kastades rakt in i bageriet där dom producerade bröd som aldrig förr. Va lite som ett löpande band. en körde kavlingsmaskin, en la på plåt, en nagga... och mitt i allt skulle jag få en plats. Och nä jag kan inte direkt påstå att dom va särsklit pratglada gubbarna där på morgonkvisten. Kände mig mest i vägen och lite halv dum som fick fråga massor.
Klockan 06 hade vi lite fikarast sen fortsatte vi med att göra budapestbottnar, sockerkaka, äpplekaka mm.
Och vid 9 va det fika igen. Efter det hängde jag lite på konditorisidan och där va dom lite mer pratglada.. rullade choladbollar i kokos och pärlsocker. Sedan fick jag hjälpa till att göra Ritz special, ja nu vet jag hemligheten:) fast jag tycker att den är ganska så äcklig faktiskt.. Fick öva att bre på vaniljkrämer och grädde, och fan va svårt det är att få det bra. Jämnt överallt och det ska gå snabbt. Jaja dom blev ju fina tillslut, men det va nog inte tack vare mig i alla fall.

Wienerdeg blev nästa. Ja nu har jag lärt mig att göra krokodiler.. Men just i bageriet jobbar det några gubbar som är riktiga surmular. Råkade ställa min plåt med krokodiler på fel ställe och då ropade ena killen på min handledare att han faktiskt fick ha koll på mig.. öh, istället för att bara säga till mig att Malin du gör fel, ställ dom här istället. Jaja. VI får se hur det går imorgon.. jag hoppas att dom ändrar attityd, jag vill ju lära mig massor med saker men det är inte så lätt när dom inte är villga att lära ut eller har någon som helst förståelse för att jag faktiskt aldrig har varit där förut och inte vet hur dom gör.

Oj nu blev det väldigt mycket bagerisnack här på min lilla blogg, inte meningen.. men men!

Åt lunch med Marcus i alla fall efter praktiken sen hämtade jag upp Tuva och Hugo. Åkte hem och gav dom lite mellanmål... somnade en kvart på soffan medan dom tittade på tv. Hade behövt sova 2 timmar känns det som. Så imorgon blir det nog så. Har fått syster ysters nyckel hem, så jag sover där en timme eller så innan jag hämtar barnen.

Uttråkade är dom oxå dom små liven, och jag är tråkigt och inte orkar not. Just nu sitter dom och spikar med små brickor.. Toppen bra då Hugge älskar att spika:) Men ska snart klä på oss ytterkläder och gå ut i blåsten.. Brr.. måste vattna uppe hos mamma och pappa som är på semester. Så kan barnen passa på att hoppa studsmatta. Sen går vi hem igen då blir det middag/kvällsmat och sen behöver vi duscha alla 3. Tror det blir en tidig kväll för mig ikväll...

1 kommentar:

Maria sa...

Tråkigt de där med attityden! Att inte folk kan försöka vara lite trevliga iaf! När vi beställde vår bröllopstårta därifrån så kände jag lite samma. Hon vi pratade med hade inte direkt gått charmkurs el va nått vidare engagerad! Så de är lite synd att de har den attityden! Inte bra reklam! Tårtan blev då helt underbart god. Och de va ju huvudsaken! Kram!