måndag 16 maj 2011

Hälsa på kossorna!


Tjenixen!


Idag har det varit en helt okej dag på praktiken... Chefen va på semester så jobbade så där lugnt och harmoniskt och gick hem tidigt:) Jag höll mig mest i bageriet, samma procedur som vanligt på morgonen då vi gjorde tekakor och andra frallor mm. Sedan krämbullar, äppleknytten och olika kransar.
Sedan blev det äpplekakor och massor med småkakor.. sen packade jag dom och tog ut dom i butiken..
Och till sist blandade jag en sats med chokladbollar som vi ska göra imorgon och sen doppade jag dammsugare i choklad:)


Efter praktiken åkte jag och käkade lunch med Marcus på Överby. Tog mig en sväng in på HM där jag köpte kläder till Emma som hon kan ha på Minnahs dop på söndag... själv behöver jag oxå nåt, men nä man hittar aldrig nåt när man letar..


Sen hämtade jag kiddosarna på dagis. Hem och så sov Tuva middag, hon är jätte trött efter dagis nu för tiden. Jag slumrade oxå i soffan en sväng. Sen gick ut och hälsade på kossorna i hagen. Sedan lekte barnen i sandlådan och jag rensade lite ogräs i rabatterna, puh inte skoj alls. Men välbehövligt.
Sen utfodrade jag barnen med lite mat. Nu sover Hugo i sin säng och Tuva ska sova om en halvtimme ungefär.
Det blir nog slappning i soffan resten av kvällen... ska ner till tvättstugan en sväng förstås. Måste beta av lite av berget med underbar tvätt...

Inga kommentarer: