söndag 15 maj 2011

Söndagsångest...

Ja hur ska man kunna njuta av söndagen när man vet hur jäkla fort den tar slut. Imorgon är det vardag igen och praktik. Problem på ett sätt då Hugge fortfarande är lite små krasslig. Så jag har inte bestämt hur jag ska göra än. Känns himla dumt att vara hemma och missa en dag till. Men vad ska man göra när barnen är sjuka och inte kan vara på dagis:(

Gårdagskvällen blev riktigt mysig. Tjejerna kom hit vid 18 tiden.. Vi mumsade först tacos. Sedan hade Annica köpt massa godis och chips och grejer.. och så hade jag bakat Budapesttårta. Så mätta blev vi:)
Tittade lite halvt om halvt på ESC.. när alla åkt satt jag uppe och tittade på omröstningen.. spännande där ett tag när Sverige låg på första plats. Men sen somnade jag i fåtöljen typ 23.55... så va det lika bra och gå och lägga sig. Men natten va inge rolig alls. Hade väl precis somnat när Tuva vaknade och sa att hon hade kissat i sängen men när jag kom dit va det torrt däremot trampade jag i en blöt pöl mitt på golvet utanför vårat sovrum.. så byta kläder på henne och torka golv är sådär lagom skoj mitt i natten. Sen vid 01.15 vaknade Hugge och gallskrek. Så det blev till att flytta över honom till min säng. Sen vid 02 tiden kom Marcus hem.. och 06.00 slog Huggis upp sina blå.
Och jäklar va dom hart varit ettriga och gnälliga idag på förmiddagen. Hua mig, jag blir så arg och trött på dom. Men nu sover Hugo en liten förmiddags lur och Tuva gick ut för att leka. Jag ska sätta igång med mitt monster berg med tvätt... Wiii, så jätte skoj! Annars blir det mest hemmafix idag. Bänka mig i soffan 13.30 och titta på reprisen på DH som jag missade i tisdags för att jag va så enormt trött och gick o la mig tidigt.

Nä nu blir det fika på resterna av Budapesttårtan! Gott!!

Inga kommentarer: