lördag 28 maj 2011

Problem med visdomstanden..



Igår morse vid 4 tiden när jag skulle åka fick jag ta en ipren för jag hade ont i min visdomstand och hela tandköttet runt om den va svullet. Si sådär 4 timmar senare hade den gått ur kroppen och det gjorde lite så där lagom ont... men det va bara att härda ut. Hade inga värktabletter med mig. Så fort jag kom hem vid 13 tiden tog jag en.. och även på kvällen. För fy vad ont jag hade när jag skulle sova. Men då ska man inte tala om hur jävla ont jag hade nu när jag vaknade.. hela höger sidan av munnen är svullen.. så svullen så jag har lock för örat.
Känner mig som en hamster.

Så nu knaprar jag både ipren och alvedon för att få bort smärtan, har sköljt med klorhexident både igår och idag, och nu i morse så smetade jag även på lite xylocain som man kan ha i munnen... asså det är hemskt att ha ont i en tand. Har ju haft det si sådär 5 ggr förut, växlar mellan mina visdomständer... men oftast blir det svullet och jag får as ont. Men sist gick det över med en sköljning hos tandläkaren. Så vi får helt enkelt se... dom hade en jourtandläkare i Uddevalla, beroende på vad det kan kosta så åker jag kanske dit sen. Ska ringa när dom öppnar 9.30.. tror nämligen inte att jag kan härda ut tills på måndag tyvärr:(


Ja nu har jag fått klaga lite oxå! Annars är det väl bra. Fick inte så lång sovmorgon tyvärr 06.15 tyckte Tuva att det va dags att vakna, roligt för Marcus som kom hem från Tyskland vid 04.30 tiden.. Jaja men han får sova ett par timmar till. Får i alla fall väcka honom om jag behöver åka till Uddevalla.


Annars står det storstädning på schemat idag om det ändå inte ska bli fint väder. MÅSTE, putsa alla fönster. Dammsuga och torka alla golv och rensa bort massa skit... Ja vi får se vad som hinns med.

KRAM

Inga kommentarer: