söndag 22 maj 2011

Minnahs dop!

Söndagsångest, javisst! Men jag försöker köra nedräkning nu.. 8 dagar kvar. Sen är det slut på praktiken. Längtar tillbaks till skolan som fasiken, ska bli kul att träffa alla klasskompisar och skönt att det inte är på "allvar" alltíng. Nu på praktiken måste jag ju visa framfötterna och göra mitt bästa i allt hela tiden.. det gör en ganska trött när man faktiskt inte är så super duktig.

Helgen har gått fort, det gör den väl alltid. I fredags efter praktiken åkte jag och klippte mig. Det va på tiden vill jag lova. Bidde ganska kort, är relativt nöjd. Skönt att bli av med allt slitet. Sen att frisyren ibland känns lite tantig, men det får gå. Det växer ju ut snabbt igen. Rolgit med lite förändring.
Åkte till Ullis och Erik på kvällen och grillade, men det blev inte så jätte sent. Va riktigt trötta..
Igår fick jag sovmorgon! Underbart:) sen grejade vi hemma... städa, tvätta. Åkte till Överby då Marcus behövde köpa sig en skjorta och jag ett par skor. Köpte med McDonalds mat hem som vi gottade oss med. Sen va vi ute typ hela kvällen. Jag lagade staketet, dom överliggarna som böjt sig. Staketet är 2 år så det börjar få lite små skavanker.. Men nu är dom mest skadade bytta, sen ska det bara tvättas och därefter oljas in. Blir nog nästa helg om vädret tillåter.
Sen byggde jag en träram till mina rabatter.. och planterade lite mer blommor som jag snott från mamsen:)

Idag har vi varit på Minnahs dop. Jätte fint va det, och kul att träffa kompisarna och Ullis och Eriks familjer! Ullis mamma och pappa är så goa, synd att man träffar dom så sällan eftersom dom bor en bit bort.


i kyrkan, Minnah sov hela dopceremonin
Kak kalas


Den fina tårtan som Shejlka bakat..


Minnah i finklänning

Moa

Emma

Tuva

Klara

Hugo

Paket öppning... av oss i kompisgänget fick Minnah en röd bobbycar

med hästtransport och en ponny i!

Erik, Ullis, Minnah och Ullis föräldrar!



Eftermiddagen har varit riktigt regning och jäklig.. Mia och Hampe kom förbi en stund annars har vi inte gjort så mycket. Tuva har haltat omkring här hemma. Andreas busade med henne på dopet och lyfte upp henne i händerna, men ena gången trillade hon handlöst ner i golvet och slog i höften och foten. Hon har inte klagat så jätte mycket på att det gjort ont men jag har sett att hon går snett och inte kan stödja foten och så vaknade hon med ett gallskrik och sa att foten gjortde ont. Så hon fick lite alvedon, så hoppas vi att det inte blir värre i alla fall.


Nä nu ska jag sova, snart ska man ju upp och slita:( Fy... tänkt om det hade varit roligt på praktiken, då hade det varit mycket lättare. Men jag känner bara ångest av att gå dit, dom första timmarna i alla fall då man är i bageriet. Sen går jag över till konditorisidan och bakar tårtor mm då blir det roligare, kanske för att dom som jobbar där är mycket gladare.

Inga kommentarer: