tisdag 17 maj 2011

Sommarlängtan...

Jag har så många idéer, planer och tankar inför denna sommaren. Oj vad jag vill göra mycket hemma. Har börjat lite smått men mer ska det bli. Har ju en helt underbar altan att inreda och fixa med, hoppas bara att den blir klar snart.. :P

Det senaste är att jag köpt mig ett planteringsbord. Kommer användas till bland annat plantering, men är oxå ett jätte bra bord när man har fest eller grillar.

Jag och syster yster va lite kreativa härom helgen, vi tänkte vi skulle gjuta lite fina grejer.. så rabarberblad blev det... dock klantade vi oss och glömde olja bladet så det fastnade. Men det nöts väl bort allt eftersom.


ett litet hjärta blev det oxå av en gammal lampa... och så gjorde vi ett fat. Ska göra flera fat som man kan använda som marschallhållare:)

Mina andra planer för sommaren är att JAG ska:


  • laga det som gått sönder på staketet runt tomten och olja det

  • samt olja altanen och barnens trädäck/sandlåda...

  • måla stegen jag har ute med blommor på

  • köpa snygga kuddar och filtar till soffgruppen ute

  • hitta 2 snygga solstolar till baksidan

  • bygga en träram runt mina rabatter och mitt trädgårdsland

  • gräva upp dom hemska krusbärsbuskarna och istället plantera vinbär och hallonbuskar!

Inga kommentarer: