tisdag 24 maj 2011

Tisdag!

Hallå där i stugorna... ni är alldeles för tysta tycker jag. Läser ni eller skriver jag bara för mig själv nu för tiden?

Tisdagkväll... hur kan det bli kväll så fort? Ursh, kändes ju nyss som om klockan blev 12.15 och man drog ifrån praktiken. Åkte till dagis, hämtade Tuva och åkte till NÄL. Återbesök va det, så inget allvarligt. Hon fick väga och mäta sig. Hade inte växt så mycket på längden och låg då lite under sin kurva så vi ska till BVC under hösten och göra en extra koll. Pratade lite om hennes mage, berättade att vi ger henne laktosfritt. Sen pratade vi om hennes astma mediciner mm.
När vi va klara åkte vi och hämtade Hugo som sovit middag på dagis medans vi va iväg. Åkte sedan till Överby där vi mötte upp min kära mamma. Åt lite lunch på Briggen. Sen hem och satte mig i soffan, och här har jag suttit sen dess..
Har väldigt trötta ögon idag, så frågan är om man orkar titta på DH idag?! Är alltid trött på tisdagar.. :(

Imorgon efter praktiken ska jag och Anna som är konditor där jag är, åka först en sväng till IKEA sedan till Tårtdecor i Kungälv och köpa lite skojsiga saker. Jätte kul att man hittat lite kompisar där, även fast hon är 50+ så är hon super trevlig... typ en av dom få.. ja finns väl 2 till som är trevliga av 7 möjliga... haha.

På torsdag åker vi till Vbg och fikar hos familjen Stenbäck/Jarenbäck.. sen vips så är det fredag. Ja jag hoppas verkligen att veckan går fort och säger vips!! Mackan ska nog till Tyskland i helgen. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.. Handla lite på fredagen blir det nog, sen bara ha det gött i helgen. Hoppas på uppehåll så att jag kan tvätta och olja staketet och trallen ute.

Nu är det kvällsfix.. ta fram barnens kläder, gå till tvättstugan och hämta rena jobbkläder till mig och kanske hitta något sött och gott att äta!

1 kommentar: