lördag 7 mars 2009

LEK OCH BUS LANDET








Hej svejs!
Ja.. tänkte sammanfatta dagen lite. Vaknade vid 5 imorse, av att Emmisen kräktes. Men det kom bara slem så vi antog att det inte var någon fara. Men det fortsatte.. kräktes upp frukosten och såg allmänt sjuk ut. Så Emma fick stanna hemma med pappsen medan jag, Tuva, Maria och Hampus åkte till Göteborg. Gick i affärer, shoppade bland annat på Buttericks, Lagerhaus, Balders Hage, Panduro mm. Fikade lite innan vi åkte till Toys"R"us, men hittade inget skoj där. Så då åkte vi istället till den stora överaskningen.. LEK OCH BUS LANDET.. Helt sjukt mycket folk, men men. Vad hade vi att förvänta oss en lördag. Lekte där i 2 timmar, innan vi trötta och hungriga åkte hemåt igen. Kom hem och diskuterade kvällen, men bestämde oss för att stanna hemma pga att Emma inte blivit bättre.
Skulle ju egentligen gått till Buddys med alla kompisar för att fira Andreas som fyllde år igår. Något både jag och Marcus längtat efter. Hitta på något med kompisarna och bara strunta i föräldrarollen för en stund. Men icke, det blir ju aldrig som man tänkt sig. Fast denna gången blev vi båda väldigt besvikna. Hade det bara varit något annat än magsjuka så hade det ju gått, men vill inte utsätta Maria och Hampus för bascillerna.. fast man vet ju aldrig de kanske blev smittade den lilla stunden de va här.
Nu sitter vi som sagt här.. jag framför datorn och Marcus vid teven. Tråk tråk, och Emma verkar må bättre. Typiskt. Fick i henne blåbärssoppa som hon fått behålla. Tuva sover gott, och jag undrar om inte det blir sängen för min del oxå snart. Ingen idé att sitta här och deppa, hjälper ju inte ett dugg.
Imorgon är det en ny dag och nya tag.. Snart en ny arbetsvecka oxå, hur man nu ska orka. när allt redan är trögt. Åh, vad trött jag blir på allt:(

Inga kommentarer: