tisdag 17 mars 2009

FULL SJÅ...

Ja det är full sjå här hemma att tvätta, packa och ta hand om en sjuk Tuva. Efter en hemsk natt åkte vi till doktorn i morse. Vi va först:) helt otroligt.. gick på 15 minuter. Har ju vana att sitta och vänta i flera timmar, men inte idag inte. Jaja, han konstaterade LUNGINFLAMMATION på vår lilla prinsessa. Ja, vad ska man säga? 2 veckor hann hon vara frisk denna gången.. sen som vanligt då så får hon inte en vanlig förkylning utan en detta! Så penicillin 3 ggr om dagen i 10 dagar.
Och inte är vi förvånade inte, nej då.. alla jäkla virus och bakterier älskar ju oss! Undra vad som kommer härnäst?
Men doktorn tyckte att det va okej att vi åkte till sälen, hon ska ju liksom inte ut i skidspåren och svettas.. utan bara mysa i vagnen och åka lite pulka!

Imorgon bär det av som sagt, tar nog med mig min mini PC så jag bloggar säkert..
Väntar på att min älskling ska komma hem, han har varit och fixat takboxen! Funderar på vad vi ska äta till kvällsmat, lite varma mackor kanske!
Har precis lagt en trött liten Tuva i sängen, fick bråka lite med henne för att få i henne medicinerna.. stackaren. Så nu ska jag vika tvätt.. hörs!!

Inga kommentarer: