söndag 30 november 2008

Skyltsöndag

Hej hallå! Då va snart söndag slut oxå... skönt för jag är helt slut! I förmiddags grejade jag hemma.. städade lite och så. Åkte till jobbet.. och jäklar va folk det va på stan. Klockan 12 när vi slog upp portarna vällde det in folk, galet mycket alltså! Skoj skoj.. och klirr i kassan! Sålde riktigt bra, och det märks nu i kroppen att man är lite seg av allt springande.
Kalas va det oxå.. fast jag kom på slutet. Och osis hade jag då smörgåstårtan innehöll lax vilket jag inte tål. Så det fick blir tårta och kakor. Ska nog laga lite kvällsmat snart till mig, Marcus och Emma. Tuvisen har redan somnat.. hon var jätte trött och hade bara sovit lite idag. Så hon slocknade vid 17.40 efter en flaska välling.
Inatt va hon jätte duktigt.. somnade vid 18 tiden.. och vaknade vid 8 i morse! Sovmorgon är inte ofta vi får i det här huset.
Marcus ska åka till Resecentrum sen runt 20 och hämta min mamma och pappa som varit i Stockholm över helgen.

Ja imorgon va det måndag då. Jobb blir det 10-18.15 och Tuvisen ska till dagis.. va ju hemma hela förra veckan då hon var krasslig först och sen ledig då Marcus va ledig. Nu tar vi nya tag och hoppas på att hon håller sig frisk. Marcus åker till "hålan" som Emma kallar det och lämnar henne hos sin mamma. Fast denna veckan träffar Marcus henne 2 ggr, på tisdag ska de till barnmottagningen i Uddevalla för att kolla hennes astma och på fredag ska Emmas mamma och Marcus på samtal i Trollhättan så då ska min syster som ändå passar Tuva passa Emma den stunden. Jag ska ta min rast då så jag oxå får träffa henne!

Imorgon kväll ska jag fixa fikat inför adventsfikat med mina mammalediga jobbarkompisar och deras barn som vi ska ha på tisdag morgon då jag är leeeeedig!!

Beställde kläder igår föresten från HM´s rea.. hittade en hel del fina kläder. Jeans o grejer till Emma. Kan bli bra då tokan växer så att det knakar på benen.. dessvärre är hon tunn som en sticka över rumpan.

KRAM!!

Inga kommentarer: