torsdag 6 november 2008

Jag är så trött! Vilken jäkla natt.. Tuva vaknade någon gång vid 2 tiden och hostade, hon fick nässpray och nappen och försökte somna om men låg bara och gnydde. Så vi la henne mellan oss... wiii smart gjort. Hon låg och snurrade och sparkade. Så tillslut fick jag nog och la henne i sin säng igen, och då blev hon rosenrasande... skrek och grät i säkert 2 timmar. Flyttade över henne igen, och då ringde Marcus väckarklocka.. 06.00..pip pip pip. Men han orkade inte alls gå upp så vi slumrade lite till 07.15 då han vaknade av att jobb mobilen ringde så då vaknade vi oxå! Nu går hon runt här och är jätte gnällig, så fort jag säger till henne att inte pilla på teven, lampan, datorn mm så stor grinar hon.


Har haft 2 hemska förmiddagar.. tycker inte om bilar. I tisdags hade vi besiktning på bilen, fick ombesiktning pga att vi tappat bort nyckel till det avtagbara draget. Grr.. jag hade frågat min kära sambo dagen innan om draget och nyckeln låg i påsen vid reservdäcket.. men icke.
Så igår skulle bilen i på service.. kostnadsförslag på 2700:- men när jag kom till Saab Ana skulle de ha 3500:- grr igen. Så skulle jag låna en lånebil.. men de hade inga. Så där stod jag 8.10 på Saab Ana (började jobba 8.00) utan att veta hur jag skulle komma till jobbet. Men tillslut ordnade de så att en gubbe från Saab fabriken kom och hämtade upp mig och körde mig till jobbet.. haha! Sen fick jag skjuts av min snälla syster tillbaks efter jobbet för att hämta bilen.

Igår kväll hade jag även ett telefonsamtal med Emmas mamma, och jag förundras fortfarande hur hon kan säga vissa saker. Pratade i 1 timme och 20 minuter, jag pratade mest.. men fick henne tyst och förvånad flertal ggr. Fick äntligen bestämt julumgänget efter mycket om och men. Ska ringa till BVC i Lysekil idag och boka möte, samt till familjerådgivningen här i THN för att boka tid.

Imorgon ska jag på möte på jobbet oxå, men min chef Fritz som ska bestämma mitt öde framöver. Eller ja, säga ifall jag får jobba kvar eller inte. Så håll utkik i bloggen imorgon kväll och se ifall jag är glad eller arg!

Idag är det jobb mellan 12-18.15, så jag lämnar Tuvis på dagis vid 11. Innan vi åker dit måste jag röja upp här hemma lite. Ta hand om disken, dammsuga och lägga massa kläder i tvättkorgen.

Inga kommentarer: