söndag 16 november 2008

Igår kväll somnade Tuva vid 19 tiden.. men vaknade efter en stund och va ledsen. Fick nog gå in till henne runt 10 ggr och stoppa in nappen. Men ändå vaknade hon efter bara en liten stund. Så jag tog upp henne så fick hon sitta med oss i soffan och mysa lite. När vi skulle sova la vi henne i sin säng.. men hon skrek och skrek och skrek. Marcus vill inte att hon ska sova i våran säng men efter 1 timme och 10 minuter fick jag nog. Gick upp och gjorde en flaska välling och så la jag och hon mig i soffan. Hon stensomnade.. och vi sov där till 05.30 då jag va tvungen att gå på toa. Så jag la henne i sin säng men då vaknade hon direkt och blev ledsen.. jaja.. fick i alla fall några timmars ostörd sömn. Dock i en hård soffa. Vi är fortfarande inte överens Marcus och jag vad vi ska göra med Tuva när hon är ledsen och skriker så att hon hostar massor.. jag tycker att vi ska trösta henne eftersom det inte går över av sig själv. Marcus vill att hon ska ligga i sin säng, eller stå som hon gör och skrika tills hon tröttnar och tillslut somnar. Ja okej för mig vid läggdags då vi tittar på tv tex. men inte när vi ska sova.. blir helt tokig av att lyssna på skrik i 1 timme.. och att det bara blir värre och värre.
Någon som har förslag?

Inga kommentarer: