söndag 26 oktober 2008

God kväll!
Min sambo fick för sig i torsdags att nu fick det banne mig var nog.. på att det tar ca 1 timme för Tuva att somna på kvällarna. Så när jag va på möte började han med något som vi försökt med tidigare, fast inte lika hårt..
5 minuters metoden. Så i torsdags tog det 45 minuter sen sov hon.. vilket innebar 43 minuter av konstant gråt och skrik, fredag tog det 26 minuter... igår 7 minuter, och idag... ja idag blev det tyst direkt efter att Marcus la ner henne i sängen. Skillnaden på nu och förra gången vi testade är att det är att man bara ska gå in till henne och säga nu ska du sova för det är natt, alltså inte röra henne överhuvudtaget. Det är Marcus som gör det, han har mer tålamod... och jag blir så jävla blödig när hon är ledsen.
Skönt att det funkar!
Men vi har fortfarande ett problem, alla Tuvisens tänder som tydligen ska ploppa upp samtidigt. Vi var ju som sagt hemma med henne hela förra veckan för att hon hade feber, va gnällig, dålig i magen och åt dåligt. Tyckte att det va lite lite bättre fram tills igår, då märkte vi att hon blev mer och mer gnällig. Och javisst, 2 hörntänder upp kikar fram nu oxå. Men hon har ingen feber så jag ska överväga hur vi gör imorgon. Jag vill att hon ska få komma till dagis, hon har inte varit där på 1 ½ vecka nu..
Och så känns det så kasst att behöva va hemma från jobbet. Som tur är har jag en underbar mamma som ställer upp, men inatt jobbar hon och vaknar runt 14 tiden. Jag börjar 12.. så vi får se hur vi gör, skulle det krisa sig så kanske jag får vara hemma tills mamma vaknar sen får hon va med henne hela dagen. Men det är i värsta fall.. Jag hoppas på att hon är piggare imorgon så att hon kan gå till dagis och leka med alla barnen:) Och visa fröknarna att hon kan gå.

Nå vad har vi gjort idag?
Har städat här hemma.. rensat bland skor och jackor i hallen.. garderoben invaderades av jackor, overaller och termobyxor! Men nu har var sak sin plats! Tvättat en del oxå. Och det bästa av allt.. jag hittade batteriladdaren till kameran så nu kan jag ta kort igen!!
Marcus har varit i källaren.. han bygger i pannrummet, isolering runt akumulatortankarna.. ja om ni nu fattar va det är?!

Ha de gott så hörs vi snart! Puss och kram allihopa

Inga kommentarer: