torsdag 10 februari 2011

VINTER

Ja då vaknade man upp och ser ut genom fönstret och ser marken som klätt sig i vinterskrud igen, vi som va påväg mot våren... suck!
Men vi tappar inte hoppet för det... visserligen ska temperaturen sjunka neråt -10 grader dom kommande dagarna.

Annars då? Jo då det är faktiskt bra. Jag mår mycket mycket bättre och det verkar som om vi klarar oss ifrån magsjukan även denna gången, men vi tror inte för mycket för det är då det kommer som en käftsmäll när man minst anar det.

Hugo är för rolig. Han är nog den tröttaste ungen jag känner förtillfället.
Så här ser en dag ut, vaknar vid 06.30 tiden... är vaken tills det ska sovas middag på dagis och då somnar han först av alla och sover längst.. i ca 1,5-2 timmar...
Sen hem och då somnar han kanske någon timme hemma runt 15.30 tiden. Sen när klockan närmar sig 18.00 börjar han bli trött igen, och antingen skriker han högt eller så kan man lura honom med lite kvällsmat och ett bad så kommer han i säng 19.00, sen sover han heeeeeeeeeeeela natten utan att äta till ca 06,30 ibland längre om ingen väcker honom!!!
Underbart:)

Idag ska jag till AMS (arbetsförmedlingen) en sväng, va något info möte, så ska jag lämna lite papper. Sen blir det nog en tur i affären och köpa något fint till lilla Minnah :)
Sen hämta barnen på dagis och åka hem igen.

Imorgon är det fredag, ingen skola... så jag tror barnen får vara hemma. Ska se ifall vi kan ta en fika med min syster och så skulle Tuva behöva klippa sig. På lördag är det först 1 års kalas för Ebbisen... och min pappa fyller år, men han är i Liverpool då så vi får fira honom när han kommer hem igen! På lördag kväll är det månadsmiddag med HALV ÅTTA HOS MIG tema hos Annica och Jonas. Troligtvis blir vi helt barnfria, ska bli skönt!

Ha en bra dag allihopa och ta det lugnt i trafiken!

1 kommentar:

Dita sa...

underbart att han sover så bra nu! hoppas challe gör likadant när han börjar på dagis!
Sover iofs ganska bra nu med men vaknar nån gång under natten och letar efter nappen....:) ha det gott Kram