onsdag 16 februari 2011

ONSDAGS MYS!

Då va denna dagen till ända... vart tar dagarna vägen egentligen?
Barnen har varit på dagis idag. Skönt att dom är pigga igen, förkylningen är mycket mycket bättre så förhoppningsvis är dom snorfria lagom till helgen.
Vad har jag gjort då? Suttit vid datorn halva förmiddagen faktiskt, men inte bara nöje... jag har skrivit jobbansökan o skickat till några olika ställen. Mailade även skolan som håller i bageriutbildningen och frågade vad jag kunde göra för att få större chanser att komma in till hösten... och vet ni vad svaret va...?
Helt sjukt men sant... men jag är överkvalificerad. Hade jag inte gått gymnasiet hade jag haft större chans... nu hoppas jag istället på att ett personligt brev kan göra att jag kan komma in. Förklara att jag är arbetslös och inte vill något hellre än att gå denna 1 åriga utbildningen för att sedan ha möjlighet att läsa vidare på högskolenivå till konditor!

Tog en promenix med grannens hundar en sväng, är hundvakt i 3 dagar medan dom jobbar. Sen blev det fika mys hos Ullis o Minnah. Så underbart söt lilltjejen är.. förstår att Ullis inte kan få nog av henne!! Man blir inte lite bebissjuk... tur att jag kan komma dit och få min veckodos så slipper vi skaffa mer smått här hemma.

För jag är så nöjd med mina 2 busungar. Hugo är så jäkla charmig, har växt i sin personlighet på bara några veckor. Pussas är hans nya grej... pussar får man gärna hela tiden. Och hans snuttefilt alltså, den ska med överallt. Han är fortfarande en tröttfis. Kom hem från dagis.. lekte lite, började med middagen och Hugo va hur trött som helst. Men mitt mål va att han inte fick sova förrän vid 18, och det funkade... middag och sedan dusch, så somnade han gott i sin säng 18.10... räcker med att lägga honom i sängen, lägga täcket över och snuttefilten över kinden så blundar han!

Imorgon torsdag.. då ska det bakas bullar vetja! 300 st va det tänkt... plus dubbla satser med kärleksmums och silviakaka! Det blir grejer det.. så först ska jag handla sedan när min kära mamma vaknat efter nattens arbete kommer hon ner och bakar med mig. Det är då man är glad för sin kitchen aid.

Är en riktig matlagninskväll... halv åtta hos mig.. nu Sveriges Mästerkock... Mm, blir ju riktigt hungrig när jag ser all mat.
Och vet ni vad, jag lagade soppa till middag. Det hör inte till vanligheten... soppa är inte min starka sida. Jag tycker ju egentligen om det. Men vi testade och det blev en Tomatsoppa med kyckling och pasta toppad med creme fraiche och purjolök.
Tror att Mackan kan tycka att den är god... han tycker ju i alla fall om soppa! Haha

Nääää nu får ni ha en bra kväll o sov gott inatt!

Inga kommentarer: