söndag 13 februari 2011

Ebbas 1 års kalas och månadsmiddag!

Detta lilla sötsnöret fyllde 1 år igår!


Vi började dagen riktigt tidigt.. suck! 7.20 packade vi in oss i bilen och åkte mot Lysekil. Skulle egentligen hämtat Emma i fredags men hennes mamma va krånglig som vanlig. Så vi va där kl 9.00 istället. Sen bar det iväg till Mellerud där det va kalas för Ebba!
Dom bjöd på bullar, prinsesstårta och semletårta! Ebba fick massor med fina paket. Vi hade köpt en JL tröja, Svart/guldig adidasdress och en Hello Kitty dockvagn.


våra 3 busar
tårta

Ebba fick en stor hund
Ebba fick hjälp av kusinerna att öppna paket
Huggisen

Åkte hemåt så vi va hemma vid 14.30 tiden.. va hemma en liten stund innan jag och Marcus åkte en snabbis till Ullis, Erik och Minnah:) medan mamma va gullig och va hemma med barnen.
Sååå liten och så söt! Tog kort, men lägger inte upp nåt här förrän jag frågat hennes mamma och pappa om lov!
Sen va det hem, drog trimmern genom Marcus lurviga frilla och snyggade till oss. Packade barnens väska sen lämnade vi dom hos mormor.
Åkte till Vänersborg på Halv åtta hos mig middag hos Annica och Jonas. Bjöds på fisksoppa, pressad potatis med lax( kyckling till mig) och nötpaj!
Tävlade i tv serie frågesport, och jag och Pelle drog hem storkovan!! Grymma vi va!
Satt och tjötade i flera timmar! Tyvärr kan jag ej dela med mig av några kort då mitt kamera batteri tog slut precis när vi kom dit. Det obligatoriska gruppfotot togs av Annica med självutlösare... haha, det va inte det lättaste att få med alla!
Nu idag söndag har vi slappat som tusan. Sov till 8.00... frukost, sen hämta barnen hos mamma. Eldade så vi fick lite värme o varmvatten, dammsugit, tvättat, bakat ja.. sånt där man behöver göra ibland.
Nu sitter jag o väntar på att baguetternadegen jag bakat ska jäsa klart så ska vi ät lite gott nybakat till kvällsmat om en stund!
Imorgon måndag tar jag ut min första VAB (vård av sjukt barn) på 2 år... Både Tuva o Hugo har feber och hosta så jag ska bara vara hemma och kurera dem!
Kram

Inga kommentarer: