måndag 28 februari 2011

Då va det dags för en ny skol vecka!

God förmiddag på er!
Här hemma är det full fart. Jag fick sovmorgon idag... till hela 06.40! Och ja det är sovmorgon om man annars måste gå upp vid 04...

Idag är det skola 17-22.... ja jag vet, helt konstiga tider. Men blir inga mer såna framöver, både bra o dåligt tycker jag. Gött att ha hela förmiddagen hemma, men väldigt tråkigt att behöva sova borta bara för att man slutar sent.
Ja för inatt sover jag hos Cattis och Henrik. Blir lättast så för att slippa komma hem efter 23.. sova ett par timmar och sen va i skolan igen vid 08.50!

Nå vad har hänt i helgen då? I fredags va det skola till 12.30, sen hämtade Marcus o barnen uppp mig så åkte vi till Eriksbergshallen på mässan "Passion för mat". Smaskade en hel del gott:)
Sen åkte vi hem, sa hej till mamma o pappa som varit iväg på kryssning till Åland. Sen på kvällen blev vi bjudna på middag hos Ullis och Erik... och kvällen avslutades med ett varmt och skönt dopp i Eriks badtunna!

Lördag fick jag ju sovmorgon som ni vet... slappade hemma, sen åkte vi till Mia o Hampe och käkade lunch. Sen till Överby för att handla mat.. åt god mat på kvällen och tittade på Melodifestivalen.
Igår va vi bara hemma. Jag pluggade, städade, tvättade, vek tvätt och sånt. Marcus låg på soffan och med feber och mådde dåligt. Hugo blev oxå dålig... feber, och prickar. Antagligen vattkoppor..
Gick i alla fall till mamma och pappa en sväng och fikade så Marcus fick sova. Sen när vi kom hem va det dags för barnen att sova.
Vi la oss tidigt vi med. Måste ju passa på att få så många timmars sömn man kan!

Idag ska jag oxå fixa... tvättar, har dammsugit och torkat golven. Nu sover Marcus och Hugo lite middag, Tuva pärlar och tjötar hål i huvudet på mig. Blir tokig på henne... hon är inte tyst en minut, låter och sjunger hela tiden.. man blir liiiite trött på henne!
Men ska nog göra lite fika snart. Ta en dusch och fixa i ordning mig. Packa väskan för sen vid 15 tiden ska mamma och Tuva köra mig till tågstationen så tar jag tåget till Gbg.
Så får vi se, min snälla mamma skulle nog gå på NIF med Tuvisen så hon får hoppa av sig lite!

Hugo blir hemma hela veckan, får se hur prickarna artar sig... han är prickig på magen, benen och i hela rumpan. Har lite feber...men så har han oxå diarré..
Så vi får hoppas att Marcus piggnar på sig så han orkar ta hand om Huggisen... väldigt jobbigt att Hugo är sjuk men 100 ggr jobbigare när Marcus oxå är det.
Men mamma har lovat att ta honom någon dag för Marcus skulle på någon kurs.
Tuva fick gå på dagis ändå, så får vi se om hon blir full med vattkoppor om några dagar.

Nä dags att sätta fart... KRAM

Inga kommentarer: